|
|
|
|---|---|
|
Nu är det äntligen dags för examen, nytt jobb och därmed också möjlighet att byta bil. Tanken var först en e39, men då jag anser mig sakna 3serie mer vid körning av 5serie än jag saknar 5serie vid körning av 3serie har jag nu ringat in valmöjligheterna till en faceliftad sedan e46 med m-paket, då antingen 325 eller 330. Ca 100-110k har jag satt som smärtgräns. Jag har i höst letat 525 och 530 e39 åt en polare, och jag trodde faktiskt skillnaden skulle vara större mellan 2,5 och 3,0 liters sexan. Men det är kanske automatlåda och större bil som förtar skillnaden? Automatlåda är dock inte aktuellt för mig. Är det någon annan utrustning jag bör prioritera? Är budgeten rimlig i förhållande till krav? Jag har lagt upp en köpes annons på autopower i hopp om att någon forumräv här sitter i säljtankar. Länk Har ni några tips på intressanta objekt mottages dessa tacksamt. Mvh | |
|
Jag hade samma planer för ngt år sedan men fastnade för en 325compact istället. Dock var det just en faceliftad 03 med m-pkt och massa lulllull + den med 6vxl (samma som även 330'n fick just mars-03). Jag ångrar mig inte, riktigt cool... Nu är det dock en 130 på ingång så snart ska Compacten säljas... Kolla länken så kan du se hur fräck den är... Länk |
|
|
325:an upplevs rivigare medans 330 känns sävligare (fast den är snabbare). Jag hade satsat på sportstolar, M-paket II, halvskinn i Mocca, CSL-grå eller gun metallic grå (ej Arctic silver!). För 100 lock får du kolla på bilar som gått över 13000 mil runt -02 tror jag. Ger du lite (120-140 tkr) får du en -04 med 12 års rostskyddsgaranti och färre mil. Så här ser den perfekta E46:an ut: Länk ;) |
|
Djuro |
qsacage: är det din fina 325:a STCC som är till salu på blocket i malmö? |
| Nej. Min släpper jag aldrig. | |
|
hehe,aldrig :-) Håller också på och leta efter en 330 med m-paket, sedan eller coupé. Men utbudet är ganska så begränsat just nu. Kommer antagligen ta ett antal månader innan rätt dyker upp. Denna hade suttit rätt fint,men priset e ju åt he*vete! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.