|
|
|
|---|---|
|
Hej. Råkade ut för något märkligt, va på väg hem ifrån fjällen då bilen bara tvärdog, helt död. Stannade vid vägkanten och vred på tänningen och startmotorn gick men motorn tände inte. Väntade i nån minut och provade igen och efter mycket tjat så startade den igen. Fortsatte färden hemåt med en bil som hackar vid gaspådrag. Nu en vecka efteråt så startar den lätt men hackandet vid gaspådrag kvarstår. Har någon annan varit med om något liknande eller vet vad det kan bero på så svara gärna på detta. Tilläggas skall att bilen då den är kall och stått på tomgång i ca 5 min börjar att strypa sig och till slut stanna, detta sker dock bara när det är kallt. | |
| Fukt i tanken? Testa Kemetyl eller vad det heter. | |
|
Läs felkoder. Jag tycker det låter som vev eller kamaxelgivare. |
|
|
Instämmer med deejaywasp! prosperity is a mindset! |
|
|
Tack för svaren! Felet beror nog troligtvis på en torrsprucken slang till insugsbälgen. Fortsättning följer :-) |
|
|
Hur gick de? Min börjar hugga vid gaspådrag de kommer å går. Hållt på så en månad... |
|
|
Det är inte helt enkelt att hitta felet tydligen. Har haft bilen på BMW i uppsala 8ggr för det här felet, dom har nog snart bytt allt vad som går att byta, motorstyrdon,kamaxelgivare avgas, spjällhus, flera omprogrameringar samt någon annan givare som jag inte kommer ihåg vad det va. Kvar är kamaxelgivare insug och luft massometer + att dom bytte luft bälg till insuget (torrsprickor). Som tur är så har allt gått på garantin hittills. Fortsättning följer, jag lovar att tala om vad som har varit felet, om dom nu hittar det??? |
|
|
Dina symtom är precis som mina, kom fram till att det är soppapumpen som börjar lägga av. Visserligen en E30 men samma symtom. |
|
| Okej. Men skriv gärna här när de kommer på vad de är som är fel.. Lustiga med min är att det bara är ibland?? Typ vad tredje gång jag kör så hackar bilen vid gaspådrag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.