|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Jag hade liknande problem på min gamla bil, 328 -96. Det visade sig vara kopplingen. Den ska sitta fast i svänghjulet på tre ställen. Men två var av.. Blev mest vibrationer vid 1200varv. | |
|
Länk Det sitter tre fjäderstål på delen i mitten(vet inte vad delarna heter..) Två av dem var av på min.. vibrerade mellan 1000-1200 varv. Men allting funkade som det skulle ändå.. |
|
|
hur mycket va du tvungen att riva för att kunna åtgärda detta? BMW ownz |
|
|
Ja.. Det var inte så roligt, kan jag säga.. Växellådan måste ner, och du får nog sänka motorn för att komma åt bultarna. Jag hade dessutom oturen att bultarna hade ärgat fast i motorblocket.. Men du har väl gjutjärnsmotorn i din? Så det borde gå lite lättare.. Det var dessutom en chansning, så jag hade tur att det var det som var felet.. |
|
|
å fy.. får hoppas att de inte är de som är fel då.. får ta det som en sista åtgärd om den fortfarande skulle vibrera. isf blir de ny koppling samtidigt.. BMW ownz |
|
|
Om den vibrerar även när motorn varvar ner, så tror jag inte det kan vara så mycket annat. Svänghjul, eller koppling.. |
|
| BMW tog tre timmar för att byta koppling OCH svänghjul, inkl riva växellåda och avgassystem etc. | |
|
marin849: kanske det blir ett 2timmars jobb för bmw om en tid då :( BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.