|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Förklarar problemet lite snabbt här: För 3-4 veckor sen kom den riktiga kylan -10(!) här, då slutade helt plötsligt förardörren fungera, jag kunde låsa upp den, men inga andra dörrar, jag kunde däremot öppna upp alla dörrar från passagerarsidan, men nu har kylan höllt sig ett tag och eftersom jag pendlar med buss får bilen stå större delen av dagen på en parkering och frysa, snö har fallit på den, den har frusit till om och om igen. I helgen märkte jag av däremot att jag knappt kan öppna dörrarna genom passagerar sidan eller förarsidan, jag kommer inte åt tanken eller bagaget, ett stort problem dvs. Jag kollade säkringarna och bytte ut dom, inget där heller. Vad kan problemet vara? | |
|
Okej, detta är något nytt.. Jag gav han strömmen direkt genom en sladd som finns där nere vid fötterna, bakom den plastbiten som man kan vila foten på, jag följde sladdarna och hittade en, gav han ström direkt från plus och då öppnade han hela bilen, dvs. är det något skumt med låset när nyckeln ska låsa upp bilen, samma sak med "pluppen" som finns innanför som man öppnar med. Vad kan felet vara här? För han för ström runt bilen om, men tydligen inte när man ska låsa upp normalt? Jag har en BMW liggandes som jag ev. kan plocka delar ifrån, men frågan är då VAD jag ska plocka m.m. ? MVH |
|
| Innan du börjar pela. Har du möjlighet att ställa bilen i ett varmare garage över en natt och se om allt fungerar som det ska efter det? | |
|
Tjena! Nej, dessvärre har jag inte VARMT tillhåll, men annars har jag ett STORT garaget för kanske 10 bilar, vilket skulle ta ett tag och värma, så jag vet inte riktigt vad jag ska göra.. Om jag ska köra som jag gör och vänta tills värmen eller om jag ska pilla med det nu.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.