AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.604

Var hitta billiga RunFlat däck?

He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Jag har letat ihjäl mig bokstavligt talat efter 17" Run Flat. Snälla hjälp mig att hitta eller vägleda mig till vart jag kan få tag på sådana däck. Har kammat igenom många däckfirmor i Gbg. Känner någon till om några säljer begagnade RFT däck?

"Riktiga män kör diesel"
Visserligen i Stockholm, men det är ju onekligen ett överkomligt pris. Annars återstår enbart att köpa fyra nya däck.
Länk
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Jag vet, har sett den annonsen och den sticker mig i ögonen för Sthlm är 450 km från Gbg :(
Ingen som känner grabben? :)

"Riktiga män kör diesel"
tj
432
tjoa
320d Touring -14
odubbade vinterdäck?
tjoa: Kan inte tänka mig att BMW Group Göteborg godtar dubbfria vinterdäck som sommardäck. De brukar ta in bilen antingen före eller efter köp och göra en noggrann kontroll av bilen, motsvarande ett M-test.
tj
432
tjoa
320d Touring -14
ok, jag förstod nog fel. Fattade inte att det gällde sommardäck..
//Johan
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Det är som Chris sa, sommardäck som jag är ute efter

"Riktiga män kör diesel"
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
synd att jag lämnade mina i retur när jag köpte nya riktiga däck. Mina RFT hade klart lagligt mönster men jag tänkte att jag aldrig mer skulle köra på sådana däck. Och ingen annan heller för den delen, trodde jag...

Sätt på riktiga däck, lägg i en punkalagning och en 12V kompressor (200:-?) så blir det ju mycket billigare.
Och denna stora fördel måste de väl godta vid inbytet? Nästa köpare slipper ju bli olycklig!
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag har 4 nya RFT-däck. Storlek 225/50-17. De satt nya på min e60, men byttes ut mot 18" när bilen var ny, fälgarna blev med vinterdäck. De finns i Gbg.
Jag hade tänkt sälja dem till våren, men vill någon köpa dem nu, är det OK för mig.

BMW CS #5206
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Tusen tack till alla för tips och erbjudanden...samt alla PM :)

Nu har ni räddat mig ur problemet med RunFlat däck men även hjälpt mig med vinterdäck till den nya bilen. På fredag hämtas den!! Kommer ligga sömnlös tills dess :D

Bilder kommer...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.