|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag går i tankarna att skaffa mig en bmw 330 e46 sedan eller coupe. Jag har som krav: Bensin inte mer än 14000 mil Sv-såld Facelift gärna m-paket Nu är det så att jag har ägt en 330 sedan med m-paket och den såldes för två år sen för 122.000:- Min fråga är: Varför finns det så dålig utbud med 330 på blocket och varför är dem så himla dyra? jag hade tänkt mig mellan 90-110 tkr men det verkar vara helt omöjligt. tacksam för alla tip AlanO | |
|
För 90'-110' bör du kunna hitta en -02 med M-paket och ~12000mil, tycker jag. Sen hur utbudet är på blocket f.t. vågar jag inte svara på.. |
|
|
Det finns ingen med m-paket. bilarna med facelift och m-paket ligger runt 140 tkr. lite väl mycket pengar kan man tycka. Men är det någon ni känner eller ni själva har en 330 coupe eller sedan med facelift och vill sälja så får ni jätte gärna höra av er. AlanO |
|
Gee |
Anledningen till att det finns så få till salu är väl för att folk är precis som jag fruktansvärt nöjda med sina underbara bilar ;) Dock har du kanske lite höga krav? bara en tanke |
|
Jag har en 04a 330i sedan som jag kanske ska sälja först efter sommaren 2011 som i nuläget rullat 17200 mil, den har m-sport 2 paket, 19" BBS Challange mm. Tror ni man kommer ha något problem med att sälja den? Sen måste jag säga att jag är riktigt riktigt nöjd med bilen såhär långt. Har bara kört 500 mil sen jag köpte den än så. Här har jag några bilder på den: Länk |
|
|
Går i samma tankar som dig Alano, och visst är utbudet lågt just nu men inte speciellt konstigt med tanke årstiden. Icke m-kittade finns det ju en hel del. Vill man ha en fin 330 med m-paket med inte allt för mycket mil på mätaren så måste du nog räkna med lite mer än 110tkr. Utbudet är som sagt dåligt och därför kan dom enstaka som läggs ut ta betalt. |
|
|
Det är nog som du säger Gee, man är för nöjd med den för att vilja sälja. Dock skulle jag behöva en kombi, men jag har bara inte fått fingrarna ur r*ven än, tillsammans med lite separationsångest... |
|
|
jag har precis varit inne på samma tankar som er. Man kanske ska vänta till våren. Är man dum om man satsar på en 325. Bortsett från pengarna är det mycket som skiljer mellan en 330 och 325. AlanO |
|
|
AC Cobra: sugen på att sälja?? AlanO |
|
|
Jag valde mellan 325 och 330 och valde just 325 av 3 anledningar; 1. Helförsäkring 330=12.000kr/år, 325=6500kr/år (nu 4500kr/år om jag minns rätt). 2. Busigare karaktär på motorn, dvs mer ettrigare när varvtalsnålen tar sig uppåt. 330 är segare, men starkare! 3. Hittade en 325:a -4 med 3500mil på mätaren som endast gått som sommarbil med full ägarhistorik. Nyskick på allvar (och inte som i en blocketannons). Svågern har en 330 så jag har flera gånger kört hans bil, dvs man har fått tillfälle se vad man "missat". Men som sagt, jag ångrar mig inte en sekund. Jag tror de flesta skulle vara nöjda med både 325 och 330. |
|
| Har du kollat på några bilar då? | |
|
Det finns en 325ci i hässleholm ca 400 km ifrån mig. den är mycket intressant. den har inte m-paket men men man kan inte få allt i livet. Jag försöker bara få lite tid över. Hoppas verkligen att bilen är i den skick som ägaren säger. Länk Någon som varit och kollat på bilen eller känner till bilen? |
|
|
Vad tror ni om denna : Länk Någon som har kikat på den? |
|
| @Jugoboss: Snacka om pizaracer. Skitful, import och inget jag gillar. | |
|
Länk (ej M-paket, men vad är det för spoiler fram??) Länk Länk Länk Länk |
|
|
Spoilern fram är original facelift. Gillar 330-coupén förresten... Surf Or Die!!! |
|
Gee |
Den blå i Malmö var jag och tittade på innan jag köpte min för snart 2 år sedan, är inte helt säker men tror det är den. Skicket på den var väl okej då, varken bättre eller sämre. |
| 119tkr är ett riktigt bra pris på den blåa -03:an om den är i fint skick. Fast på samma gång undrar man ju varför han behöver gå så pass lågt?! | |
Gee |
Om det är samma som jag kollade på vilket jag tror då den hade samma fälgar och utrustning så kostade den 145 000 då. 119 känns isåfall mer troligt för den, den var ganska sliten i skinnet kommer jag ihåg och fronten hade en hel del stenskott. |
| Om den nu är lite sliten på sina håll så låter de väl ganska rimligt. För ser man på senaste tiden vad facelift har gått för så känns den billig. Men skicket på dom antar jag väl då att dom varit något bättre..? | |
|
@qsacage Pizzaracer? Vad syftar du på då? (Bara lite nyfiken) Visst det är inte det finaste exemplaret men är väl hyfsat mycket bil för pengarna. Sen att det är import är väl väldigt vanligt bland de bilarna i Sverige? I alla fall min uppfattning. MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.