AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.299

Lågnivåkabel till baslåda i E36

fe
6
felix.s
320i Touring -99
Jag har skaffat en baslåda till min E36 Touring och igår kopplade jag in alla kablar och provspelade i bilen. Den lät riktigt bra, men nu återstår det svåraste; hur ska jag få kabeldragningen snygg och diskret? Jag har kopplat in lågnivåkabel i utgången på baksidan av stereon och nu hänger bilstereon och dinglar vid växelspaken. Detta är jag inte helt nöjd med. :-/

Det jag behöver är lite tips på var jag ska dra kabeln (kardantunneln eller vid trösklarna osv...) samt hur jag ska få in den bakom stereon. Behöver man plocka bort en massa kåpor vid instrumentpanelen och hur gör man detta utan att skada inredningen?
Visa användare
217
Jonas 328
318im Touring-97
Smidigast så drar du kabeln på förar sidan, blir lite pilligt o få upp den under ifrån ratten till stereon men de går,e ett väldigt litet hål bakom panelen som du får trä igenom kabeln i, så lossa bara av kåpan under ratten, dra kabeln över rattstången o försök att använda buntband o sätt fast signalkabeln tillsammans med den andra kabelstammen, sen e de bara att börja lossa upp tröskel listerna genom att dra dom rakt upp,använd sedan den befintliga kabel tunneln under mattan o peta in kabeln i, jobba dig bakåt mot bagagen, enklare än man tror.
Hoppas du får någon nytta av infon o lycka till.

Mvh Jonas
fe
6
felix.s
320i Touring -99
Tack för tipset! Nu har jag lyckats dra kabeln enligt din beskrivning, men särskilt enkelt vill jag inte påstå att det var. Känns skönt att ha det avklarat, blev riktigt snyggt, dvs syns inte alls. :-)
Dessutom lyckades jag få plats med slutsteget bakom vänster lucka i bagageutrymmet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.