|
|
|
|---|---|
|
Just bytt ut den gamla telefonen i bilen mot Bluetooth. Glömde att ta bort underhållsladdaren under jobbet. Tog först bort den gamla ejectboxen, därefter gamla telefonmodulen + hållare samt även röststyrningssystemet, satt in en s.k. jumper-plug. Ny ejectbox, blev här tvungen att köpa en (original BMW) anslutning (adapterkabel) till det gamla kablaget. Installerade Bluetoothmodulen (sprillans ny, direkt från BMW), bluetoothantenn + kabel. Litet pilligt att få gamla telefonkablaget att nå bluetoothmodulen, men det gick. Vad händer nu? Jo inte ett smack! Bilen startar, men skärmen lyser inte upp men ngt händer eftersom en diod lyser på skärmen. Knapparna lyser också på skärmenheten som också tippar fram om man trycker på den knappen. Radion, menyer, TV etc funkar inte. Batteriet är bytt häromdagen. Och jag har sökt på forumet och andra forum och hittar ingen lösning. DVD'n ibak surrar, blinkar rött och jag kan ta i och ur CD o DVD-skivor. Eftersom det var så pass svårt att få fram kablaget till BT-modulen kanske jag skulle haft ngn form av förlängningskabel där??? | |
| isar sig att säkring 57 (till telefonen) går. Tydligen kortslutning. Men skall det verkligen påverka navigator, radio, TV och skärm? | |
| Skall vara Visar sig... | |
| Jo. Visar sig att säkring 57 påverkar rubbet. Har nu gått igenom bluetoothinstallationen bit för bit. Finns en kortslutning i adaptern som sitter mellan bluetoothmodulen och kablaget. Så nu funkar allt utom telefonen... Känns ju ganska skönt, vore illa om jag förstört någonting under installationen. | |
|
Tror inte att det finns ngn på denna site som kan hjälpa mig med mitt problem. Tråkigt. På min bil sitter en adapter mellan kablaget och gamla telefonmodulen (i bagagutrymmet) # 84120308375 som det är kortslutning i eftersom när jag ansluter den till BT-modulen så går säkringen (57). Ansluter jag däremot kabeln direkt, utan adaptern till BT-modulen så går inte säkringen men BT modulen, telefonmodulen hittas inte. Så där står jag. Fortsättning följer. |
|
| Har nu läst varenda tråd på M5Board. Tar bort adapter och ansluter 54-pinnskontakten direkt till Bluetoothmodulen ikväll så får vi se vad som händer. Vore trevligt om telefonen hittades på skärmen. | |
|
Anslöt så BT-enheten direkt till 54pinnarskontakten (tog bort adaptern som satt mellan 54pinnarskontakten och edn gamla telefonmodulen (hona-hona för 54-pinnarskontakter). Händer min själ ingenting. Färddatorn, Navigatorn, radion och TV-n fungerar, men får inte upp telefonen på displayen och inte heller några blinkande dioder. Någon som har ngn fundering? Bilen står inne i garaget, måste jag ta ut den under bar himmel? Bra för navigatorn och för radiomottagningen men telefonen?? Har tagit bort batterikabeln och provat efter 10 minuter. Säkringarna funkar. Bilen startar som ett skott. Batteriet är bytt och alla delar som jag satt i är originaldelar och fabriksnya. |
|
| Jag har precis samma problem. En Bimmernav BT-modul som jag köpte för några år sedan, som jag aldrig fått liv i. Tänkte ta tag i det nu. Nav-skärmen hittar inte den gamla telefonen heller. Lyckades du lösa problemet? | |
|
Hej! Jo, jag lyckades få det att fungera! Köpte en ny ejectbox och insats för Iphone 4. Och plötsligt fungerade allting! Vad jag köpt är förutom ULF-modulen och pluggen som sitter istf gamla röststyrningen är ovanstående plus den lilla adapterkabeln. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.