|
|
|
|---|---|
|
Tjena!!! Vill gärna chippa min 520d-2007 så ja undrar om någon av er har någon erfarenhet om vart man kan skaffa in ett bra chip som verkligen fungerar ochså??? | |
|
mehrleistung verkar funka riktigt bra till låga priser. Länk Johan S NS 8.29 |
|
|
Den ska va rena SKITEN! Sök på forumet "mehrleistung" så får du läsa om en grupp som köpte skiten och som sedan fick diverse problem Mappa bilen istället hos en riktig trimfirma så får du rätt från början. Jag rekommenderar Vtech då både jag och MÅNGA andra här har god erfarenhet av. "Riktiga män kör diesel" |
|
Verdi |
Å så är vi där igen. Folk ska trimma sin bil som är värd flera hundra tusen och funderar på att stoppa in en skitbox för att spara ett par tusenlappar. :) |
|
:) Det är bra då att han frågar innan han gör misstaget. V-tech eller ESS så vet du att du har bra grejer. |
|
|
Den här firman har ju funnits ett tag och släpper äntligen (PPC)chip till BMW. Trevlig kampanj på gång dessutom.. Länk |
|
|
Har en god vän som kört Mehrleistung i sin 120D ett par år nu. Bänkad till 201 hästar på TS motor (jag var med) 163 hästars spis med Mehrleistungbox inget mer. Bilen har gått kanonbra hela tiden. Har kört den en hel del och draget är kanon. mig veterligen INGA konstigheter. Bilen funkar bra både till vardagskörning men även vid tuffare körning på svenska banor och en lång slingrig i Tyskland :-) Extremt enkel att montera/demontera/styra effekten samt prisvärd. Så som den funkar ser jag ingen direkt anledning att köpa en box för dubbla eller tredubbla pengarna, ja alltså om man kan leva med att det är en skitbox :-) Johan S NS 8.29 |
|
Verdi |
Är ingen expert men visst minskar väl livslängden på partikelfiltret med box? Dessutom lurar väl de flesta färddatorn så att den visar felaktig förbrukning? I vilket fall ser jag ingen anledning till att snåla och köpa en sån när t ex Bluefin finns för runt 5000:-. |
|
Jag gissar men vet inte på att det stämmer med partikelfiltret men det är kanske inte boxen utan effekten i förhållande till filtret som orsakar detta (100% gissning) Det där med färddatorn stämmer i detta fall iallafall men det är väl generellt för alla boxar eller är det bara med Mehrleistung? Johan S NS 8.29 |
|
Verdi |
Som jag har förstått det så trycker boxen på mer bränsle (förenklat) och det leder bland annat till att bilen sotar mer vid gaspådrag. Vilket ju borde innebära mer skit i filtret. Finns säkert nån som kommer och förklarar på ett bättre sätt snart. :) En mappad bil har inte det problemet utan den ändrar på fler variabler. |
|
Som Verdi säger, DPF sotar igen MYCKET snabbare med box då en box manipulerar signaler som "tvingar" bilens ECU till att skicka indirekta signaler för att pumpa in mer diesel och på så sätt uppnå effekten. Alltså ingen vidare bra trimning, vare sig för bilen eller dig som får punga ut kostnader för nytt filter och mer soppa då den trycker på med mer diesel som inte utnyttjas till 100% Mappa bilen istället. Att BSR kör en "kampanj" där trimmet kostar 9900kr vet jag inte om man kan kalla det för kampanj. Snarare rena rånet för vad man får. Vad är då orinariepris? För 10 lappar kan du köpa två Bluefin med 2 mappar. Verdi har Bluefin i sin och vad jag förstår ska den vara riktigt bra och för ganska lite pengar....OM man köper den direkt från UK och inte via MotorNord. Sen har du Vtech som är både bättre och billigare än BSR och då har dem mappat otaliga BMW bilar! Du har ESS Tuning i Norge, du har RICA Tuning lite överallt i landet, du har KCR som också börjat med handenhet och mappning. Men BSR för 10 lax som kampanj? Pffff....never ever för ynka 197 hk då man kan få betydligt mer effekt för mycket mindre pengar. "Riktiga män kör diesel" |
|
Verdi |
För att vara schysst mot BSR så ingick faktiskt besök på deras anläggning, gratis hotellövernattning och en dag på Anderstorp. |
|
Tack för tipsen gubbar, nu har jag nåt att gå på och eftersom det som sagt skall hålla så blir det mappning. Troligen hos autotech då dom är erfarna samt att dem har ganska okey priser...... Tack för Tipsen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.