|
|
|
|---|---|
|
Har alldeles nyss bytt till en 325 touring - 01, på min förra Bmw hade jag dragkrok så det var aldrig problem att få med grabbens cyckel, nu till min fråga är det någon här på detta fantastiska forum som har erfarenhet av Cykelhållare för bakluckor? Är det något att ha? Har kollat lite på Thules sortiment, men vill gärna ha fler förslag. Mvh // M.Jones (Visby) ///BMW CS #6780 Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man är död.///M | |
| länka gärna, då jag ochså letar.. =) | |
|
Finns det ens sådana cykelhållare till BMW touring? Annars finns ju Lars Persson som monterar dragkrokar till bra priser. Många här på forumet har använt honom och jag har inte hört något negativt. Länk |
|
|
Frodda jag var inne på Länk. och kollade. Mvh // M.Jones (Visby) ///BMW CS #6780 Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man är död.///M |
|
|
Har jobbat lite med detta och rekomenderar det inte om du är rädd om din bil. Dels belastar du bakluckan på bilen på ett sätt som den inte alltid är konstruerad för. Har sett baklucka på bl.a golf som inte höll i gångjärnsinfästningen. Sen finns så klart risk för skav vid både montering och när du kör om du inte fått på hållaren helt korrekt. Se till att du gör rent ordentligt sätter 3M-skydd på alla kontaktytor även om det är gummiskydd på hållaren. |
|
|
Provköpte en cykehållare till cabbens baklucka men direkt jag monterat insåg jag att lacken skulle skavas av och lämnade tillbaka den. På touringen har vi eftermonterat krok - inte billigt men nu åker cykel med utan problem. Vill man snika och inte dra släp köper man en krok och svetsar på några muttrar på krokens topp så det är omöjligt att få på släp på kroken. Då slipper man omregga bilen till "Med dragkrok". Då är bilen bara utrustad med ett cykelhållarfäste (dvs inte med krok) och du behöver inte heller dra el. DEtta tips fick jag av bilprovningen på telefon men det måste ju vara TOTALT omöjligt att få på en släp om det ska godkännas att ha den vid vanlig besiktning (bilen typad utan krok). /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Tack för all info, det får bli en avtagbar krok. Fast det där med att svetsa på en krok med muttrar på är ju en variant att tänka på. Smart Ha en riktigt GOD JUL Mvh M.Jones (Visby) ///BMW CS #6780 Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man är död.///M |
|
|
Totalt meningslöst att svetsa på en mutter. Samma jobb för att montera den typen av krok som en vanlig avtagbar bortsett från att du får dra lite el. Finns många fordonsspecifika eftermarknads elsatser som är enkla att montera och inte kräver långväga kabeldragning. Det enbart BMW original elsats som kräver kabeldragning hela vägen fram till ljusmodulen för att få check control även för släpet. Bättre att gör det ordentligt är min mening. Rätt som det är kommer dragkroken till användning om man åker på att hyra ett släp för att transportera något. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.