|
|
|
|---|---|
|
Har problem med min 318i -94 Någon som har någon idé på återgärd? Om jag har ett fullt laddat batteri så startar bilen helt utan problem, men har jag använt bilen ett tag så händer ingenting när jag vrider på tändningen. fläkt, stereo m.m. fungerar som det ska.... problemet är att batteriet indikerar att det är fulladdat (grön lampa) men bilen startar inte om jag inte stoppar dit ett ny laddat batteri. har testat fler batterier. Har detta med generatorn att göra eller kan det vara något annat som spökar innan jag köper yttligare en generator// mvh Nästrimmern | |
| Går motorn runt eller klickar det bara? | |
| Du får nog mäta spänningen på batt. | |
| startmotorn klickar inte ens om det inte sitter ett fullt laddat batteri i, kan det vara dåligt jordat kanske , så att den inte orkar kortsluta ordentligt om det inte är RIKTIGT mycket med kräm i batteriet? | |
| Som sagt mät upp batteriet, gå igenom jordpunkterna samt kabelanslutningar. Lossa dom och gör rent,spreja på 5-56 eller annan elspray. | |
| Okej, skall testas. Tack för svar! | |
|
jag vet jag hade samma problem på min gamla e30. Och det va dålig jord vid generatorn. Så jag satte en extra jordpunkt upp till fjädertornet där de 3 gängtapparna till topplagringen går upp. Du behöver ju inte sätta just där men du kan ju sätta där du vet att du har bra jord i karossen. Mvh |
|
| Såg att du hade e36 nu hehe. Men prova bara byta/sätta en extra jordpunkt i bak nånstans. | |
|
Eller från generatorn mena jag :S Lycka till :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.