AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.262

Motor skakar

na
32
nanko
320i-97
Igår på vägen hem från lång dag på jobbet körde jag över till en kompis för att lämna kortet, sen efter några minuter skulle jag köra iväg men det ville sej inte.
Bilen gick inte igång direkt men efter att kompisen hjälpt med att starta bilen med startkablarna, så var den igång.
men nu kommer själva problemet.
Efter han åkte ca 3 minuter skulle jag börja köra o körde kanske 200 meter så började bilen gå trögt , typ när man gasar så känns det som hela motor rummet skakar , och motorlampan och asc lampan tänds o sen går den ojämnt i friläge.
Efter andra försöket att starta bilen gick inte ens startmotor i gång.
Vågade inte starta bilen igen med startkablarna kanske det blir värre.
Undrar vad det kan vara?
Bilen är bmw e 39 523 00årsmodell.
MVh Kenan
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Det känns som bilen inte här tillräckligt med kräm. Kan vara så att batterier här frusit sönder eller generatorer som inte laddar.

MvH Bmw 4-ever
na
32
nanko
320i-97
Har kollat vid oljefilter har vätskan läckt men inte så pass mycket, bara på locket lite .Finns inget under bilen
42
92
426Power
540iA Touring -99
Kolla batteriet.
na
32
nanko
320i-97
Om det är batteriet då kan de väl inte krångla till under körningen, typ att det finns ingen kraft och när man gasar skakar det från motorn , kan det verkligen vara batteriet??
42
92
426Power
540iA Touring -99
Kan kännas långsökt men om batteriet är kasst och tar laddning sådär så kan ju spänningsfall leda till dålig gnista från tändspolar och spännigsfall till diverse boxar mm.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.