|
|
|
|---|---|
|
Hallå Har en 330 E46 med SMG1 så lägger den i denna delen av forumet istället pga fler SMG1 användare. Skulle pickla lite med baklyktorna idag på dagen och kopplade av minuspolen på batteriet för säkerhetsskull. Fixade allt med lysena på en 15-20 minuter och satte dit kabeln till minuspolen. Hoppade in i bilen, foten på bromsen, i med N, startade bilen och lät den stå ett par minuter medans jag röjde undan lite verktyg från skuffen. Allt var frid och fröjd tills jag senare hoppade in i bilen och skulle lägga i 1an för att flytta bilen till carporten. Då får jag inte i växeln. Växellådan svarar inte på något kommando, vare sig via spak eller paddlar. Har nu testat att låta båda polerna vara av från batteriet en stund utan framgång. Testat även att låta bilen stått ett tag och då har 1an hoppat i i ca 3-4 sekunder för att sedan hoppa ur igen. Tips? :) Aldrig mer SMG igen iaf! | |
|
Riktigt tråkigt, men det är säkert inget allvarligt. På SMG 2 går det ju nollställa SMG genom att hålla in bägge paddlarna ett visst antal sekunder, men jag tror det är när bilen är rullande, ingen aning om det fungerar på SMG 1 dock :/ Hoppas någon har ett bra svar, annars får du bogsera in den till BMW men det låter inte som om det skulle vara något dyrt eller avancerat. |
|
|
Givetvis var det något slags jordfel i bakljuset som jag hade micklat med som gjorde att SMGn strejkade. Antar att det SMGn kommunicerar med backljuset på något sätt. Så kopplade ur bakljuset igen och allt lirar. Har beställt ett nytt bakljus nu också. Så problem solved. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.