|
|
|
|---|---|
| Någon här som vet hur märkningen på kammarna på en M5 motor är???? hur man ska ställa kamdreven efter man har haft loss toppen???? | |
|
det är väl lite grövre jakk eller merken som ska vara uppåt Dom 3 B:en------------- -Bemmer,Brännvin,Brudar- ----------------------- ----M-Power----------- -FtpServer ask fore the IP ----ICQ:137785585---- -------------------- |
|
|
men jag är inte säker så gå nu inte och förstör din fina motor men det brukar vara så på alla motorer jag vet Dom 3 B:en------------- -Bemmer,Brännvin,Brudar- ----------------------- ----M-Power----------- -FtpServer ask fore the IP ----ICQ:137785585---- -------------------- |
|
|
Har du kommit på hur du ska gå till väga?? |
|
|
Nu är det fixat...jag har hittat rätt märkning och startat upp maskinen och den sjunger härligt friskt igen. |
|
| Hur var märkningen? | |
|
Tja! det är inte så lätt att förklara här men... vrid vevaxeln så ettans cylinder står i tändläge då har du ett litet jack på kammarna som ska ligga mittför en skåra på dom kamöverfallen som sitter närmast kamdreven...men det luriga i det hela är att det finns ett till jack på kammarna om man vrider dom ett kvarts varv till så det gäller att minnas vilket jack man ska gå efter...ett litet tips,ska du riva toppen så märk upp kammarnas läge innan du river!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.