|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Har en E34 touring från 1995 där centrallås verka ha pajat ur. Jag öppnar bilen via nyckel som har fjärr. Bilen har BMW original centrallås och larm. Allt har funkat utmärkt tills idag. I morse när jag kom ut så såg jag att bilen var öppen. Lite konstigt, men jag tänkte att jag glömt låsa. Hämtade nyckeln och skulle låsa bilen. Hände inte ett skvatt när jag tryckte på knappen på nyckeln. Hämtade reservnyckeln och där hände inget heller. Hoppade in i bilen och startade den. Det funkade utmärkt. Hoppade ur och försökte låsa via knappen på nyckeln. Hände inte skvatt. Låste med nyckeln. Gick utmärkt och försökte låsa upp med knappen. Funkade fortfarande inte. Låste upp bilen med nyckeln. Larmet gick direkt! Kunde inte stänga av men det tystande efter 30 sek. Läste på denna hemsida att problemen kunde vara två säkringar som sitter under baksätet. Vilka är det? Nägon som har koll? De ser hela ut i varje fall. Finns det även en säkring i motorrummet för detta? Vilken? Nu kan jag inte köra bilen pga av larm och den går ju inte att starta. Skulle behöva lite instruktioner, gärna väldigt tydliga pga min okunnighet om bilar. En sak som jag tänkte på var att min bagagelucka har varit lite svårstängd senaste tiden (man får liksom slå igen luckan) kan det spela in här? Oavsett så upplever jag det som något elfel, typ säkring eller något men vilka skall jag gå på? Finns det något relä inblandat i centrallåsfunktionen? Tacksam för snabba svar. Mvh Andreas Mvh Andreas | |
|
En uppdatering till. Jag kan låsa bilen med nyckeln via centrallås (inte via fjärr) men då går larmet och det tutar i ca 30 sek. Jag borde väl inte kunna låsa bilen, även fast jag gör det manuellt, om det är så att bilen uppfattar att alla dörrar inte är stängda. Automatiskt borde väl alla dörrar öppnas igen, eller? MVh Andreas |
|
| Har samma problem! Hoppas någon har lösningen :) | |
|
Hallo, man är inte ensam... Jag har bytt båda säkringarna under baksätet en 7,5A (infrarot) och en 30 A (diebstahlwarnanlagen).Detta har inte hjälpt men man kanske måste göra en initiering av nyckeln efteråt föratt få den att funka? Finns det fler säkringar eller reläer som man skall byta? Behöver hjälp asap. Någon som har en idé hur man kan få igång bilen med detta fel? Mvh Andreas |
|
|
Var lite snabb där. På min är det så här; Låsa/Låsa upp via fjärrnyckeln går inte. Låser jag upp med nyckel är det ett lås i taget som gäller. Låser jag via bakluckan med nyckel så försöker den låsa hela bilen men låspinnarna hoppar upp igen. Parkerar jag och inte låser alla lås så går larmet efter ett tag men utan ljud utan enbart blinkers. Då måste jag låsa upp och larma av inuti mot IR-sensorn. Därefter stänga av blinkandet via varningsblinkersknappen. Vid något tillfälle gick larmet också men det var bara att larma av via nyckel då. Och är inte förardörrens låspinne helt öppen går inte bilen att starta. Ingen som helst aning om vad som kan vara fel...men någon av c-låsmotorerna är ju paj...that's for sure.. |
|
|
Hallo Hur får du larmet att stängas av? Jag får inte av larmet och jag kan inte starta bilen. Har du något tips? mvh Andreas |
|
|
Jag sätter mig i bilen och trycker på öppna-knappen på fjärrnyckeln..Då hör man hur det klickar till. Själva blinkandet blir jag av med genom att trycka två gånger på varningsblinkers-knappen... Testa? |
|
|
Åh tusan. Skall kolla återkommer. Är det ingen annan som har lite tips till oss två?????? Mvh Andreas |
|
|
Hallo igen Efter typ en halvdags jobb med assistans så har jag i varje fall kommit en bit på vägen. För att jag överhuvudtaget skulle kunna starta bilen så var jag tvungen att köra norsk reset på hela bilen. Funkar på följande sätt: 1. Ta bort baksätets underdel 2. Ta ner framruta förarsäte samt bakrutan bakom förarsätet. 3. Stäng alla dörrar/bagagelucka/motorhuv 4. Ställ nyckeln i läge 1 (första klicket när du vrider på nyckeln) 5. Skruva loss och ta bort -pol på batteriet. 6. Sätt tillbaka -pol (larmet kommer att gå på igen (30 sek)). Skruva fast -pol. 7. Vänta minst 16 min - Gå inte in i bilen. 8. Stå utanför bilen. Vrid nyckeln till läge 0 och starta sedan bilen. 9. När du stänger av bilen så bör du inte låsa med fjärrnyckel för då går larmet igång igen. Lås med nyckeln. 10. Nu kan du åka men du bör åka till BMW och läsa av felkoder så du kan få reda på varför centrallås/larm/Fjärrnyckeln inte fungerat. Mvh Andreas |
|
|
Fått till någon lösning? Jag har skaffat 6 st begagnade c-lås motorer nu (alla dörrar, tanklock och bagage) och ska byta en i taget och se om det hjälper. Börjar med förardörren ikväll... |
|
|
hallo Nej tyvärr inte. Låser nu med nyckel utan larm. Tänkte lämna in den efter jul. Väntetiden är ca 1 månad på BMW i solna. Du får mer än gärna uppdatera mig hur det går för dig. Kanske kan man fixa själv? Mvh Andreas |
|
|
Jag bytte c-lås motor i skuffen och till tanklocket igår. Låste med fjärrnyckeln och då låser den och larmar fast den låser upp sig själv direkt. Så då låser jag igen med nyckeln och då förblir den låst. Men efter några minuter går larmet igång. Att öppna med fjärrnyckeln funkar bra. Men som sagt, larmet verkar kunna hoppa igång lite närsom så jag öppnar och låser med nyckeln i avvaktan på att jag bytt alla c-lås motorer. Hjälper inte det får jag fortsätta med något annat då, typ felsökning via diagnos.. |
|
|
Hallo Konstigt att larmet aktiveras/deaktiveras med nyckeln. De sa precis motsatsen på BMW i Solna. Har du ett BMW original? För mig funkar det att låsa/öppna via nyckeln. HAr även märkt att låsmotorn på höger framdörr funkar mindre bra när det är kallt. När man öppnar via nyckeln på denna sida får man ta i lite mer. Så här kan vara mitt fel, vi får väl se. Hör gärna av dig om du får ordning på ditt fel. Jag hör av mig när jag fixat mitt fel. /Andreas |
|
|
Jo jag har BMW Original larm...Om jag låser bilen låser jag med nyckel i låset. Inte med fjärrknappen. För då kan larmet gå efter några minuter så står bilen och blinkar hela natten :) Jag ska som sagt byta alla c-lås motorer och sen ska det ju finnas någon c-lås modul också... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.