|
|
|
|---|---|
523i_96 |
Hej! Jag skall åka till drive- in besiktning med min m535- 86. Det är tio mil att åka för mig så jag är mån om att bilen ska gå igenom. Nu till saken. Jag är osäker på om bilen kommer att gå igenom p.g.a. att bromsarna reagerar sent ibland. Bromsverkan kan komma någon sekund efter att man tryckt ner pedalen. Vidare har jag läst om detta problem här på forumet och det verkar som att det är svårt att komma till rätta med det. Det finns tydligen personer som har bytt det mesta och problemet kvarstår. Så min fråga är: Vad säger besiktningen om detta? Mycket tacksam för svar! Mvh: Magnus |
523i_96 |
Svaren kommer lika segt som sirap... Kom igen nu grabbar!!!! |
|
Hej! Låter för mig som bromsbomben. Blinkar inte vrningslampan för bromshydraulik till när du bromsar? Sök på inlägg om "bromsbomb" mvh BLJ |
|
|
Det är väl en E39? Där sitter väl ingen bromsbomb eller? Enda gången jag känt samma sak är vid körning i riktig blöta om man inte bromsat på en lägre stund. FP |
|
523i_96 |
Tack för svaren! Jo, visst blinkar lampan. Betyder detta att min bromsbomb är felorsaken? Vad kommer besiktningsgubben att säga??? Mvh: Magnus |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Sitter en bromsservo av det icke så okända namnet LUCAS (mannen som uppfann mörkret) under vänster kupefilterburk.Orsaken til ditt problem är inte lätt att på rak arm svara på , då en provkörning behövs för att känna på bromsen.Men på vissa bilmärken kan man justera stången i bromsservot för bättre verkan . MVH Hasso |
|
Hej Magnus! Med största trolighet är det bromsbomben. Tror inte att du får den genom besiktningen. Köp ny! Till Hasso! En M535 -86 har väll inget Lucas servo! mvh BLJ |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bengt: OKdoki kollade på id infot:))och missade att det inte gällde 523-96. Du har säkert helt rätt. MVH Hasso |
|
Jag har då "slunkit" igenom besiktningens nålsöga med denna defekt(528:an)..Men bromsvarningslampan blinkade ej till för mig(det var bromsbombsfel för mig dock). Blinkar bromshydraulikvarningslampan(lååångt ord)vid bromsning så är det säkert svårare att få igenom bes. Mvh Janne. |
|
|
Kanske en knasig idé men om du irriterar dig på att det blinkar som ett flipperspel så kan du ju plocka ut den lilla glödlampan ur panelen. Då lyser den garanterat inte. Tänk bara på att ha koll på bromsarna ändå. De behövs! Har du förresten kollat alla kontakter på bromsvätskebehållaren samt på "mojjen" ovanpå bombem? Är alla funkis? |
|
|
Du kan få ombesiktning rent formellt. Det är dock beroende av hur petig besiktningsmannen är. De flesta brukar dock gå igenom. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.