|
|
|
|---|---|
| Bilen startade men den gick dåligt och låga varv på tomgång i ca 10sekunder sen vägrade den att starta.Bogserade hem den men jag har inte fått igång den.Jag har tankat upp den så det är mer än 20 liter i den,testat att byta relä ovanför batteriet,testat att ta ut säkringen till bränslepumpen (ovanför batteriet) och köra startmotorn för att sen sätta tillbaka säkringen men det enda som händer är att den startar och går ca 10-15 sekunder och sen dör,när det stannar så pyser det ganska högt från motorn någonstans (har huven öppen).Jag har tagit ut baksätet och jag hör att bränslepumpen går.Det var minus 20 när det hände.Vad kan det vara??Nu står bilen i garaget i värmen så nu kanske det går bättre men....varför pyser det från motorn?Jag ska gå ut nu och provstarta. | |
| Fortfarande samma sak.Jag körde carsoft och raderade felmeddelandena som fanns i alla fall. | |
|
Har ni någon ide vad det kan vara?? mvh Peter |
|
| Vad var det för felkoder och kom de tillbaka efter omstart av bilen? | |
| Kommer inte ihåg vilka men dom kom inte tillbaka efter omstart. | |
| Känns som en grej min V70 gjorde när det var fel på luftmassemätaren. Gick orent, bluddrade och lågt varvtal för att sedan dö. | |
| Om det var fel på luftmassemätaren skulle det väl bli ett felmeddelade när man kör carsoft? | |
|
Kollat bränslepumpen? ///BMW - Was sonst! |
|
|
Alltså att det verkligen kommer fram bränsle menar jag då. ///BMW - Was sonst! |
|
|
kom på en sak när du skrev om pyssande från motor. Vevhusventiltaion! Den har nog frusit! Har en kompis som råkade ut för nåt liknande! Vanligtvis så brukar det trycka ut olja runt om i ventilkåpspackningen men i hans fall så gjorde det inte det utan oljan tryckte ut till insuget och även cylindrarna. Plocka isär insuget och se om du har olja där. Har du det så bytt vevhusventiltaionen och rengör även insuget och vid cylindrarna!!! MvH Bmw 4-ever |
|
| Tack för alla tips.Jag gick ut och provade att koppla bort LMM:en och då startade den,kopplade tillbaka LMM:en och den gick bara bättre.Jag hade inte kollat om det kom fram bensin ända fram så det kan ju vara att det har frusit någonstans.Vi har haft det kallt i flera veckor nu (-17 till -26).Jag kommer nog att kolla vevhusventilationen sen och rengöra. | |
| Bilen har fortsatt att jävlas.Jag plockade isär vevhusventilationen och det var tätt nere vid oljestickan även membranet i oljeavskiljaren var trasig.Efter jag bytt detta så startar bilen som vanligt men bara en vecka senare så startar bilen inte.Den startar och går i ca 10 sekunder och sen stannar den.Bränslepumpen går men jag ska kolla om det kommer fram bensin i slangen under huven.Vart kollar jag det bäst och enklast?Kan en bränslepump vara trasig fast jag hör att den går?Pumpar den till ett visst tryck eller är det en tid som den går?Det gnisslar lite om pumpen när den går så det kanske är lika bra att byta den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.