AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.086

BMW 328ci -00 Växellådsproblem, Kall = Trög osv..

Tja! Köpte nyligen en BMW 328ci -00 som gått 16300mil. Nu till problemet, När bilen är kall så är växellådan trög som fan, så fort den blir varm funkar lådan bra, men nu till nästa problem, växlar man ner från en växel till 3an så skrapar den till (känns som att synkringen börjar bli dålig)
Har någon utav er haft samma problem eller vet vad jag borde göra så hör gärna av er!

Mvh Papiic
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Synkringarna! Kolla efter en ny låda på skroten då det kostar mer att reparera.

BMW CS #07491
Det roliga är att jag köpte bilen utav en bilfirma för 4dagar sen.. Borde kanske häva köpet?
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Bed dom att byta lädan alt reparera, annars häv köpet! Det kosta ca 5000-1000:- med en låda från skroten, vilket är sura pengar!

BMW CS #07491
Är det en seriös bilfirma som du köpt från, så ska du ha någon garanti tycker jag. Särskilt om det bara är 4 dagar. Du kan inte hunnit köra så många mil med den redan.

Vart och hörde med Bmw här i Hbg ang min egen bil om när växellåds oljan skulle bytas, men fick till svar att det skulle vara lifetime olja i.
Känns inte skönt att behöva köra med samma olja hela tiden, så jag bytte endå och mjuk och fin blev den efter bytet.

I ditt fall alla fall tycker jag de ska fixa det åt dig vad det nu än är för fel. Minst 1 månads garanti bör du ha.
Asså det var en bilfirma mitt i Stockholm, dom hade haft firman sen 96 och har ungefär 30bilar nu.. Men garanti fick jag inte, kollade upp Konsumentverket där stoffet om man köper bil hos en bilhandlare så har man 3månader på sig att upptäcka fel och då är firman skyldig att betala..
Ja det är det som jag tyckte jag hörde när brorsan köpte bil för ett tag sedan. Han fick 3 månader eller 500 mil till på den.

När jag själv köpte min för ett år sedan, så diskuterade vi detta fram och tillbaks. Han gick ner 12000:- på bilen och jag fick ingen garanti, men detta var vi ju överens om.

Gå vidare med det annars. Sa säljaren prompt nej, så undrar jag inte om han vetat att något har vart fel som han vet om.

Hoppas det löser sig för dig. Lycka till
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
3 mån enl lag är det från bilförsäljare.

BMW CS #07491
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.