|
|
|
|---|---|
|
Hoppet sägs vara det sista som lämnar människan så därför ställer jag frågan här: Finns det en chans att få in en bakåtvänd bilbarnstol i en E92? Den kommer väl antagligen hamna i passagerarsätet och finns det då även plats för en liten tjej på 6 år att sitta i baksätet på höger sida bakom passagerarsätet. Spelar det någon roll om bilen har isofix eller inte? Gör det att man kan ha en mindre stol? | |
|
det är ju ingen trabant du ska ratta eller? Skulle vara konstigt om du inte fick in en barnstol i den bilen! Däremot blir det lite tajt med andra ord och kanske inte det smidigaste med en bakåtvänd barnstol. Mitt tips är att köpa en sån där stol som man bara klickar fast i en grej. Smidigt att ta ut och in hela stolen utan att behöva krångla i baksätet och spänna fast barnet. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Antar att du syftar på en sk BASE Peter? :)) Tror du KANSKE klarar dig Persson med en sådan som Peter nämner, men tänk på att du ska byta stol så snart barnet kan hålla uppe huvudet självt och det är vid ca 6 mån om inte tidigare ibland. Den stolen är däremot större och kan kräva att passageraren bredvid dig måste sitta med knäna klistrade på handsfackets lucka. Tyvärr helt fel bil för barn... "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Klantigt beskrivet utav mig. Hon som ska sitta bakåtvänd är snart 2 år så det är inte den minsta modellen av stol som ska användas. Tyvärr var det väl så att jag redan anade att det skulle bli tufft att få plats men man slutar ju inte hoppas för det. |
|
|
Då vete fasiken om det är någon mening att ens testa. Men byter du stol först efter 2 år? Stol nr2 om man ska kalla den så, den har man upp till ca 4 år och från ca 6-8 månader. "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Det är absolut inga problem med stol i baksätet. Vi har en Akta Graco Duologic med bas, ISO-fix m.m och den får plats helt utan problem. Ska funka upp till 18 kg med ISO-fix men vi lär byta innan. I framsätet har vi en för den lilla, Akta Graco Cosmic S eller något sådant och de båda får plats helt utan problem. Så småningom ska båda hamna bak och det bör inte heller vara ngt problem. Nu har vi iof en E91, och inte E92, men det bör inte skilja spec. mkt. |
|
|
Tack för svaren. Ska till BMW och kika lite närmare men som det ser ut just nu så blir det nog en E92 och behålla den bil jag tänkte sälja för att transportera barnen i den. Fördelen är att då slipper man barn med leriga skor och kläder som sitter i "min" bil. =) |
|
|
Är inte E92 en 2 dörrars? Hur ska du göra med stolarna? Fälla ner framsätet, kliva in i bilen och vrida och vända på barnet??? Föreställ dig en skön regnig dag som det är vanligt här i Svedala, det ösregnar och du ska hålla på trockla med barnstolar i en coupe? Tro mig, du kommer tappa all hår av stress och illska på nålltid. En stol måste vara bakåtvänd dessutom, tänk på det. Att det får plats i en E91 är inget nytt, MEN en E92 som är med två dörrar kommer inte vara det lättaste. "Riktiga män kör diesel" |
|
|
...ser nu hur illa man kan stava med tröttheten upp till öronen.."nålltid"....aja...ni fattar nog att det skulle stå nolltid. Hoppas ni också fick er ett gott skratt över stavningen :) "Riktiga män kör diesel" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.