|
|
|
|---|---|
|
Hej! När jag köpte bilen var det bara högtalarna på vänstra sidan som fungerade men antog då att högtalarna var trasiga. Mixtrade sedan med fader och balans på stereon och lyckades tillslut få fram ett sprakande ljud från båda högtalarna på högersidan vilket gjorde att jag beställde nya eftermarknads högtalare runt om. Nu när dessa är monterade är det fortfarande samma sprakljud från högersidan. Vad kan vara fel? Finns det ett kopplingsschema av slutsteget vid bakskärmen att få tag i någonstans så man kan prova högtalarna direkt efter steget för att på så sätt utesluta att detta är trasigt? Jag TROR att jag har Business CD-spelare (ej navi) med HiFi paketet då slutsteget har kylflänsarna på framsidan. | |
| Låter ju som det är steget eller radion som är trasig. Schema kan du hitta här, Länk | |
|
låter som att radiomodulen är trasig, eller i bästa fall slutsteget. prova koppla in högtalare direkt på radiomodulen eller låna ett slutsteg för att avgöra vilket. om det visar sig vara radiomodulen så finns det sätt att rädda den och koppla till ett vanligt bilslutsteg. ger mycket bättre ljud och rejält billigare, då radiomodulerna inte är gratis... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.