AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.867

Kommer felen på denna 525d E61 2007 drabba nästa spekulant?

Sm
4
Smedde
520d Touring, -09
Hej!
Har varit på jakt efter en E61 under en tid nu och hittade ett objekt hos en firma i Täby. En djuphavsblå 525d 2007'a med komfortstolar, eldrag osv utrustad helt i min smak.
VDN deklarationen anmärkte endast på stenskott huv.
Villkorade köpet med en M-test och fick tid i måndags i V-rås vilket visade sig klokt. M-testen visade defekt hjullager höger fram och att AC'n inte lämnade full kyla. Tyvärr gick det inte att läsa av felkoderna där men jag lyckades få en tid samma dag hos Arosauto då M-bilar hade fullt.
Killen som läste av felkoderna slutade skriva av när han så mängden.
1. BSD communication with Intelligent battery sensor (426E)
2. Glow plug clynder 6 activation (4262)
osv. med både DSC och GWS larmer.
Jag lämnade tillbaka bilen på torsdag morgon och idag är den ut på annons igen. Bilfirman måste ha gräddfil hos BMW om de redan har fixat alla fel ;o)
Not!!
Hoppas nästa spekulant är så slipad att denne tackar nej till sk utökad garanti, nyttjar konsumentköplagen till fullo samt ser till att de inte kommer undan. Tyvärr blir det nog svårt då man kan kalla dessa försäljare för mycket erfarna om man skall vara diplomatisk.

16.555
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Vilket regnummer har bilen? Du måste skriva det så andra har chansen att undvika den.

-------
//Lövet
Sm
4
Smedde
520d Touring, -09
Hej!
Ursäkta det blev kanske lite ostrukturerat så sent på kvällen efter julmiddag. Svaret får bli i form av en lätt hjulnöt.
Efter julmat med tillbehör som OP andersson och avslutning med en Whiskey så gjorde jag en 360 ner i bingen, + var att jag hamnade med 9 an i kudden.

S
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Nötter är nyttigt!:

Länk
st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Menar du OPW369?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.