|
|
|
|---|---|
| Hej undrar om nån vet nåt om denna Länk | |
|
Inget mer än att den har varit till salu ett bra tag och tidigare till ett överpris men sänktes nyligen rejält. ___ //Ulf |
|
| ja den har vart till salu ett bra tag läste för ett tag sen på youtube om en kille som ägt den och han sa att det var inte original hartge utan det vara bara styling hartge, tycker det är konstigt att den haft 14 ägare och så pass få mil. kan nån kanske hjälpa mig få fram ägarna reg nr är wrn648 | |
|
Jag vill påstå att det är en ren bluff att bilen skulle klara 340 knyck //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Ucars är en firma som många verkar ha ganska svårt för. Har inte varit där själv men omdömena som finns gör att det är osannolikt att jag skulle göra affärer där. ------- //Lövet |
|
|
Hej! Angående Ucars så har jag varit där flertalet gånger o kikat/provkört bilar, de flesta har varit i gott skick med rätt historik. Tyvärr har de en tendens att alltid ligga högt i pris så jag har bara handlat bil av dem en gång. Några av deras säljare kan även upplevas som lite typiga o nonchalanta... det är iaf min uppfattning. MVH Peter |
|
|
Vill minnas av reg.nr att jag ägt bilen en kortare tid. Måste ha varit nov 06. Tog den i byte på en 760 som jag sålde och sålde den sen vidare efter cirka 3 veckor. Den hade redan då gått drygt 4000 mil vill jag minnas, men har inte tillgång till pappren nu så jag kan säga säkert. Var en kanonbil på den tiden iaf. Hartgepaket orginal inkl spoilers, ratt, paneler, växelspak, avgassystem, 21" fälgar. Den hade då ingen chipning utan motor var orginal 507 hk. Silverstone i väldigt läckert paket. En kille i Stockholm som köpte den minns jag via en bilfirma i Norrort som fixade finansen. /Anders |
|
| Jag är lite sugen på den och har tänkt byta in min e55a mot den. Men det skrämmer mig lite att den haft 14 ägare tror den kan bli ganska svårsåld i framtiden,, mvh | |
|
Förslagsvis kollar du vilka ägare den haft. Hur många av dessa som är bilfirmor etc. Minns att den ägdes som ny av en man i Gbg vill jag minnas. Han hade vad jag kommer ihåg köpt tillsammans med någon eller några flera kompisar och sen tagit ner deras bilar till Hartge och fått dem Hartgestylade. Minns att avgassystemet lät som en dröm. Man letade tunnlar att köra i dra ur den på växlarna. Sen är ju Hartgelooken den snyggaste du kan få på M5 med 21 tummarna som pricken över i-et. Givetvis måste du kolla den (precis som alla andra bilar) innan köp men minns iaf att den var kanonfin för fyra år sen under den korta tid som jag ägde bilen. Tog den endast i byte för att sälja och casha hem pengar jag lagt ner i en 760Li som jag importerat och inte hade fått såld och tänkte denna är lättare att sälja och sålde den på tre veckor ungefär. Det var en kille i Sthlm som köpte den som tävlade på MC vill jag minnas. Är nu inte 100% säker på detta reg nr då jag inte är hemma för tillfället och kan kolla men nästintill säker iaf. Dock finns det likadana bilar i samma reg nr serie vet jag och i samma färg. Är den juste och i bra skick så tror jag det är en läcker bil ännu idag. Du får sen värdera Hartge kitet mot de andra M5-or 05 som sålts nyligen. Vill minnas de gått runt 335´. Hartgekitet på denna bil vill jag minnas kostade cirka 180´ när det var nytt. Hur mycket du vill värdera det till idag är ju endast upp till dig själv. /Anders |
|
| med milen och utrustningen tycker jag den är värd dom pengarna som dom vill ha för deen idag, den låg tidigare på ett riktigt högt pris, men du vet altså inte om motorn är chippad det ät mest det jag vill ha 587 hästarna ;).. visst är stylingen riktigt fin men den är fin på en helt original m5a också. mvh | |
|
Gimmy_25: Jag har haft MÅNGA M-bilar genom åren och högt ägarantal gör bilarna extremt svårsålda...vilket ni måste ha i åtanke om du köper den...ni bör alltså räkna med att äga den ett tag... Det är ju så att de här bilarna med höga ägarkostnader, mm blir vandringspokaler och bilen behöver självklart inte va sämre än en M5 med 2 ägare.. MEN, priset ska självklart va satt därefter! Tänk oxå på att motor/transmission garantin hos de flesta föräkringsbolag försvinner vid 8000 mil vilket gör köpet mer riskfyllt än en 6000 milare tex. Jämför priser på blocket och låt dig inte lockas till ett köp ÄVEN om de betalar bra för din E55 i inbyte...:-) Mvh Peter |
|
|
Den var ej chipad för 4 år sen iaf. Det kan ju någon ha gjort efteråt. Den hade då 507 standardhk. Iaf den info jag fick då. Vill minnas att den saknar Head Up och något mera som jag nu inte minns. Dessa Hartgebilar som har detta "fulla" Hartgekit är dock oerhört läckra. Finns några silverstone och några blå. Minns det fanns en blå ute till salu när jag sålde och den har jag sett rätt nyligen också till salu, blå med vitt skinn, himla läckert. Lite trist är denna med svart skinn tycker jag men det är ju en smaksak. /Anders |
|
|
Gimmy_25: Har du frågat säljaren (U-CARS) om det finns några dokument på att bilen är uppskrämd till 560 hk? Om det inte finns så är det säkert bara ett försäjlningstrick för för o få bilen mer unik eftersom den redan har HARTGE spoilers...:-) I min värld är bilen bara värd mindre när folk varit där o kluddat med trimchip o skit..det är ju ingen Audi A4 1.8t precis.... Mvh Peter |
|
|
Som peddan säger, Finns det inte dokumentation på att motorn är modifierad/trimmad av Hartge så skulle jag kalla detta för lurendrejeri . Be att få papper på allt inkl bromsning, det gör alltid en seriös firma innan man uppger effektsiffror. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| ska försöka köra in till ucars på måndag o be om dokument samt pappar på att dom bänkat bilen, det är lite konstigt igår var jag inne på hemsidan då låg den på 399 och nu på 449, sen så är det en ny annons på 399 hartge svenksåld med 0 mil, | |
| Ucar är ett Romskt efternamn och som alltid är dom duktiga i affärer. | |
| Enda Hartge gör är väl att ev. byta x-pipe samt dämpare och chiptrim, det ger ju garanterat inga 53hk... möjligtvis 10-20 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.