|
|
|
|---|---|
|
Hejsan allihop. Har ett störande problem på min E39:a En 525iAT -04. Lampan i instrumenten för nivåregleringen lyser ibland (En bil med pil upp och ner bredvid anti-sladd lampan) Och när bilen står still avstängd så är den jätte låg ibak. Men när den inte lyser o förmodligen då fungerar så är den normal hög ibak. Men det e bara ibland. Känns som det kommer oftast när det är väldigt kallt... Typ under 5-7 minus. Har fått tips om att det kan vara fukt i reläna som sitter ibak under reservhjulet som gör att det kan glappa. Och att det kan hjälpa att byta det... Någon som har vart med om samma sak eller vet vad detta kan bero på??? | |
|
Ingen expert på detta men... Du har en givare för regleringen på passagerar sidan bak. Den sitter med en liten länkarm och denna länkarm kan rosta i lederna och påverka givaren felaktigt,och i värsta fallet bryta sönder den plastarm som sitter på givaren. Har läst här på AP-forumet om att det kan frysa i en behållare som är till för att avfukta luftsystemet för nivåregleringen. |
|
| Låter som du har luftläckage i någon nippel alt någon liten spricka i nån av bälgarna. De kan också va vatten alt is i kompressorn i reservhjulsbaljan bak | |
|
Nu när bilen stod i garaget så hade den sjunkit ner ibak. Men när jag låste upp den så hörde jag att den dånade lite. O då höjdes bilen upp ibak. Det har jag hört förut när jag startat bilen. Den verkar sjunka ihop när den står still och sedan höjas upp igen när man låser upp eller startar den. Lampan har inte lyst nu på 3 dagar och den har inte vart normal hög förutom när den har stått still ett tag. E detta normalt eller? Känns som när bilen står still så tappar han typ trycket o sjunker ihop... |
|
| Jag hade ett fel med min nivåreglering va inne på bmw solna och dom sa att det sitter en pryl "kommer inte ihåg vad den hette" bakom tanklocket typ som håller tryck någon pump av något slag. dom sa att det är ett vanlict fel och kosta ca 9000:- att fixa där. vet inte om det kan vara till hjälp men lycka till. | |
| köp en kompressor själv och häng dit, halva kostnaden. gjort på 40 minuter. | |
|
Nu när jag kollade bilen när den stått ett tag i garaget så hade den inte sjunkigt ihop. Verkade bara hända när det var riktigt kallt. Men även om det varit kallt nu så har det fungerat felfritt. Kanske har blivit bra när den fått stå inne ett tag och tina och torka till Lampan har inte lyst på 4 dagar nu efter den vart inne i garage och inte sjunkigt ner. Får väl se om det återkommer. |
|
|
Har du den alltid i garage? Första året jag ägde min 530 så hade jag samma problem och även plingade den till i färddatorn att nivåregleringen fungerade inte som den skulle. Men det blev bara så när det var kallt ute. Fick tipset att när det blir kondens i systemet så kan det strula lite. Började använda kupevärmare ett tag för att se om man kunde driva ut fukten. Efter detta hade jag aldrig mera problem med nivåregl. Nästkommande vinter fungerade den också utan problem. MvH Bmw 4-ever |
|
|
När det började strula så började jag att alltid ha den i garaget för att se om det hjälpte och tina upp den och torka . Kan det vara så att det är borta helt nu menar du? |
|
|
kan vara så! Det var mitt problem på min förra 530. MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.