|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Övertog i höstas en 750 av en släkting men kan inte påstå att det känns som bilen för mig. Har sett på blocket att prisbilden varierar kraftigt men hoppas på lite hjälp av er. Åtminstonde om det är 10-20 eller 20+. Kan börja med att säga att historik på bilen saknas(vilket gör ev pris ännu svårare att gissa) Detta är vad jag vet: Bilen är alltså en Bmw 750ia -88 importerad till Sverige -99, och min släkting köpte den då. Besiktad 00 med 11000 mil på mätaren. Min släkting använde den som sommarbil till -02 då han ställde av den och sen har den varit avställd till i höstas då jag köpte den. Jag besiktade den med blankt papper i oktober och då stog mätaren på 13000. Mer kalla fakta: Transmision HECK Gearbox AUT Colour LUXORBEIGE METALLIC (219) Upholstery SCHWARZ LEDER (0226) Prod. date 1988-02-15 Order options No. Description 209 LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (25%) 240 LEATHER STEERING WHEEL 302 ALARM SYSTEM 314 HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES 320 MODEL DESIGNATION, DELETION 401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC 423 FLOOR MATS, VELOUR 464 SKIBAG 537 PARK VENTILATION 560 REAR READING LIGHTS 663 BMW BAVARIA C ELEKTRONIC 825 Schweiz-Ausfuehrung 850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT Bilen är omlackad, vet inte om det är gjort i Tysland eller Sverige Min släkting satte in elstyrda sportstolar och annat baksäte (allt i svart skinn), tonade bakljusen(orginal finns kvar), och monterade öppna luftfilter i fronten. Går kanonbra, olja bytt varje år även under avställningen eftersom han "underhållskörde" den varje år. Slick 50 behandlad -09 och då byttes även växellådsolja. Enda felet jag hittat är att det kommer varm luft på ena sidan och kall på den andra när man vill ha värme. Har ingen aning om AC funkar. Hoppas ni kan hjälpa mig med åtminstonde en uppskattning av priset. Mvh Adam Bilder: [IMG]Länk [IMG]Länk [IMG]Länk [IMG]Länk [IMG]Länk [IMG]Länk | |
|
Testar igen med bilderna: Länk Länk Länk Länk Länk Länk |
|
|
Det gäller att hitta någon som är villig att öppna plånboken för e32:a med ett sådant extremt lågt miltal. |
|
| ja, vore ju inte dumt om man kunnatstyrka miltalet. Jag tog en carfax utskrift men den gav inget nytt. Det enda som kan styrkas är att den bara gått ca 2000 i Sverige sedan 99 | |
|
En liten detalj: Utrustningslistan säger "320 MODEL DESIGNATION, DELETION", men det sitter ett 750i-emblem på bakluckan nu. Det vanliga är väl att man plockar bort modellbeteckningen, inte sätter dit en i efterhand? Ett tecken på att något inte stämmer? Men som du säger, historik saknas. Ser ut som en fin vagn i vilket fall. /Erik |
|
| Ok, det hade jag ingen aning om. Kom även på att orginal airbag ratt är borttagen och ersatt med en m-sport ratt men det är gjort av min släkting. | |
|
Ros: Lågt miltal Ris: Omlackad, ser ut som någon vinterhög nu. 15 papp -2 +5, hade den varit i orginalfärg som inte heller är sexig hade jag sagt 25-35 för någon som uppskattar lågt miltal. |
|
| Synd att den är så fult omlackad, silver som kontrastfärg hör inte hemma på den bilen, får den att se ut som en "brukshink". Det positiva är att det är en -88a o då borde väl avgasvärdeskraven vara lättare, är väl bara CO som kollas (?). Min gissning är att bilen kommer tilltala fel kategori av intressenter, hade den varit helt original så tror jag att man hade kunnat få kring 30" av rätt köpare, men det hade tagit tid. Som den ser ut nu tror jag på ett pris under 20", kanske så lågt som 12-13". | |
|
Ok, 15-20 kanske då. Jag gav själv bara en symbolisk summa vid övertagandet så är den inte värd mer kan jag lika gärna ha den kvar. 750 är ju en ändå en fantastisk glidarbil |
|
|
Med dem ändringar som är gjorda hamnar den bland den lägre prissatta. Miltalet spelar ingen roll i det sammanhanget. Jag hade valt en 27000milare i originalskick framför en omlackad/ändrad. Är den rostfri och hyfsat välfungerande får du garanterat över 20tkr under det är det ren skit = inte körbart (annat än till skroten/behöver lagas så priset blir flera gånger högre). En riktigt fin 750 E32 går för minst 50tkr, ibland över 100tkr. Länk Länk Stephan |
|
|
Den här var ännu finare OCH dyrare=) 523mil! Och ägd av Nordkorea en gång i tiden=) Länk nästan 250tkr, inte farligt för att åka riktigt säkert. Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.