|
|
|
|---|---|
|
Ska beställa nya X3 men vet inte vilken färg jag ska välja. Hustrun vill ha svart vilket jag som vårdar bilen naturligtvis vägrar. Jag vill ha vit, el ngn av silverfärgerna vilket hustrun vägrar, hon vägrar f.ö. även blå o röd bil. Inte så mkt som återstår; sparkling brons och spacegrå. Grå känns lite trist och brons lite chansartat-har dessutom inte sett ngn bronsfärgad-ens på foto-ngn som har en länk? Kan ni mina goda BMW-vänner lämna lite kloka synpunkter på detta ilandsproblem? En sak till- ngn som har helljusassistans? Funkar det bra? Jag kör mkt landsväg på vintern. Tack på förhand!/Mattias "det finns inget sen...." | |
|
Mr mlindman! Håller med dig till 100%. Bilen skall vara vit, med mörkt tonade rutor. Komplettera gärna med ljus inredning. Blir skitsnyggt! Hälsa frugan att efter ett halvår är bilen repig och ful i svart. Pratar av erfarenhet med över 50 bilar på företaget. Svarta bilar har betydligt lägre inbytesvärde pga. avundsjuka , tvättrepor etc.! Vitt kan du misshandla hur mycket som helst utan att det syns. Men framförallt det är skitsnyggt! Kan även tänka mig silver metallic.... Lyckans ost som har dessa problem. Jag är smått avundsjuk, men glad för din skull! Om hon fortfarande vägrar så byt fru! ( Obs skämt!) |
|
|
Hej, Jag tycker den ser fantastisk ut i vitt, vilket jag har beställt. Har beställt svart skinn, men nu nästan helt övertygad om att det ska bli Havanna istället. Svart ser bra ut ihop med X-line. Jag har genom åren nästan bara haft svarta bilar, och visst kräver de en hel del skötsel för att se bra ut. Borsttvätt är t ex strängt förbjudet... :) Har sett X3:an i Space Grey och den såg riktigt läcker ut. Låg ett gäng bilder uppe på xbimmers.com. Mvh Kalle |
|
|
Tycker som föregående att den säkert blir väldigt läcker i vit. Vit är dessutom en väldigt populär färg och du slipper lägga stålar på metallictillägget och kan antingen spara dessa pengar till soppa eller också på ett vettigare tillbehör. Den kommer också vara populär den dag du ska sälja den. Har två vita bilar själv idag och kan bara säga att de är mycket lättare att hålla snygga än mörka färger som svart, även om svart är skitsnyggt de minuter de är rena. Spacegrå skulle isåfall kunna vara alternativet. En snygg och populär färg. Men stå på dig. Leta på nätet efter vita X3 så kan du säkert övertala frugan. Sen får du muta henne med att hon får välja ett extra tillbehör för pengarna hon annars tvingas att lägga på metallic. Det är dessutom skitsnyggt med skinn som oyster. Har det i min vita F11 535d. Inget jag ångrat! /Anders |
|
|
Statistik över de populäraste färgerna: Länk Tror personligen att vitt är på nedgående och kan vara sämre den dagen man skall byta, spelar iofs mindre roll om man har tjänstebil. Mvh |
|
|
Precis varit och provkört X3:an igen, och känner mig bara ännu mer övertygad om att det är helt rätt bil. Passade också på att titta lite noggrannare på skinnproverna, så imorrn blir det ändring av beställningen, från svart skinn till Havanna... :) Mvh Kalle |
|
Buspelle |
Visst är vitt snyggt, men safirsvart metallic och svart skinn kommer alltid att stå sig..... |
| Tack alla snälla vänner för synpunkter! Min hustru är dock obeveklig så jag är kvar i spacegrå el sparkling brons. Ngn som sett sparkling brons i verkligheten el på foto? Ngn som har länk? X5 är ju jättesnygg i den färgen iaf, finns många bilder på den. | |
|
Hittade detta. Länk |
|
| Tack Chris, det är ju en X1, men riktigt snygg i den färgen, precis som X5, således borde sparkling brons även klä X3.an. | |
Verdi |
Passo222, Bilen värderas väl vid kontraktstidens slut även om man har tjänstebil? Dvs om den håller värdet bra så är det positivt för dig. |
|
Verdi: Det drabbar ju företaget och inte den enskilde föraren. Det enda man möjligen kan drabbas av som förare är att leasingbolaget skulle sätta ett lägre värde på en viss färg om man har en TCO-baserad kalkyl som baseras på restvärde. Mvh Kalle |
|
| vermilion röd eller vad den nu heter:D visst den kanske inte står med på er lista men riktigt fin och elegant färg annars säger jag som alla VIT, fördelarna är bland annat att det är billigare samt väldigt snyggt | |
|
Lite tråkigt att behöva säga det här, men är det bara jag som håller med frun? Finns det något snyggare än en ren svart bil OCH en nöjd fru inuti den... |
|
|
Riktigt snyggt med sparkling bronze. Ju fler kulörer på bilarna desto trevligare. mvh/ Anders |
|
| Blir nog sparkling brons m oyster. Du blir frun OCH jag nöjd!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.