|
|
|
|---|---|
|
en 525a -93 med turbo som laddar 0.9bar, kan det vara 400hk+ i en sådan? motor är för övrigt org, hx40 turbo, 3" avgas, alu ic, mappad, 465cc spridare, btr..... | |
|
Nej det kommer den inte att ha. För att köra med en original m50 o få ut lite hk så måste du köra med e85 o då räcker spridarna till ca 280hk ///Jörgen |
|
| Står ju att det är 465cc spridare. Dom spridarna bör väl räcka till ca 400-450 så ja, det är möjligt. Grovt räknat så kör du med 1bars ladd så har du 384 (192*2)hk men det är möjligt att den ligger närmare 400. | |
|
465 spridarna är beräknar vid 3.8bar vilket är högt. räknat på 400hk o att man kör på 90% o högre ska man inte gå så behövs det 505cc. Det funkar inte med 400hk i en m50 med bensin om det ska hålla. PPf hade ett kit tidigare o det gav 380hk men då var det kompsänkt med 3,5mm mls packning ///Jörgen |
|
|
jag kör ifrån bmw m5 e39 som har 400hk.. vet inte vad en sån väger men ganska mycket skulle jag tro? då har jag helt orginal motor med laddtryck på 0.8 - 0.9bar... men sen hur länge den håller är en annan fråga ;) men har kört några hundra mil nu iallafall... |
|
|
Kolla in på Länk Micke har bromsat 499 på bakhjulen i sin ford med M50B25 o macksoppa. Finns även flera andra som åker M50 Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
om du kanske skulle läsa lite om den så är det inte en orörd original m50. Komp ligger på 7.2 o kör med bla dubbla insugskammar ///Jörgen |
|
|
Tvivlar inte alls på dina kunskaper,men moddarna i skogsbergs motor är ju inte jättestora mot original.Så 400hk i maskin kan väl inte vara en omöjlighet. Jämfört med min hedenhösM10 så lär ju M50 andas som en maratonlöpare vs storrökande pensionär,men lik förbaskat så svarar M10an riktigt bra på boost.Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.