|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Har precis införskaffat mig en BMW enligt överskriften. Den har precis rullat 11000mil och jag undrar igentligen för planeringens skull Vad är vanliga fel?priser ? Något speciellt jag bör tänka på med bilen?(första gången bmw ägare) Hjälp mottages mer än gärna tack på förhand! //Fredrik | |
| Rost är väl ett av de vanligaste problemen. | |
| Brustna bakfjädrar. | |
| Det mesta står väl i begagnatguiden här på sidan, den har du väl redan läst. Annars är det bara att sköta bilen med service och underhåll när det behövs. Känns onödigt att börja planera vad som kommer att gå sönder när det ändå inte går att förutse. | |
|
Att glasbakluckan oplanerat börjar öppna sig och att bakrutetorkaren fastnar. Förebygg genom att smörja torkarens axel och försök hålla rent kring microbrytaren (den som öppnar luckan). Många har haft det problemet om du söker här och jag har också haft bådadera - nu men både nybytt torkare och microbrytare för cirka 2000 på märkesverkstad. Hade inte torkaren suttit sten-fast är den enkel att byta men nu var det risk för att ha sönder bakrutan för att få loss den så jag överlät det åt proffsen. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.