|
|
|
|---|---|
|
Undra fall katalysator från bmw m3- e36 passar bmw 328-e36. passar det med orginalgrenrör som sitter på 328? Någon skillnad på bmw m3-3,0 och 3,2. är det något att ha på en 328? går det igenom svensk besiktning? MVH | |
|
Ja det passar och inga problem med besiktningen. Detta beror ju på om katten är frisk :). Ska du endå på och ändra, så köp extraktor rör istället och sport eller race cat om din ekonomi tillåter det, så får du bra respons i din bil. Tuningshop har extraktor grenrör för vettig peng. |
|
|
Så detta måste innebära att 3.2L kat. funkar på 3.0L utan modifieringar? Det är ju dubbla kattar på 3.2L, finns det någon anledning till det? Den måste ju vara bättre då? |
|
|
Passar M3-kattarna mot grenrören på 328? Cat-back från M3 måste också dit i så fall om jag minns rätt. Olika grovlek. Det som skiljer på 3,0 och 3,2 kattar är att 3,0 har uttag för lambda vilket inte 3,2 har då de sitter på grenrören. Skulle dessutom tippa på att ett M3-system är bättre än något hemmapulat rör med racekatt. Det är inte turbobilar vi leker med som vill ha fritt flöde. Avgassytem på sugbilar är betydligt viktigare för att få bra register. |
|
| Jo det förstår jag. Men jag har en M3 3.0L, hittade ett beggat 3.2L med kattar. Är det bara smälla på det och så funkar det som det ska då jag måste byta mina kattar för dom är dåliga. | |
| Du måste svetsa dit lambda uttag då det inte finns några sådana på 3,2:ans system. I övrigt samma system vad jag vet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.