|
|
|
|---|---|
|
Nära på varje gång nu för tiden som jag startar bilen så lyser ASC och ABS lampan. Dessa slocknar efter att jag börjar rulla med bilen och allt är i ordning med fungerande ABS och ASC. Men efter ett tag, ibland 10-15 sek, ibland flera minuter så tänds ABS & ASC igen och hastighetsmätaren lägger sig, samtidigt som både ABS och ASC upphör att fungera. Bytte vänster ABS-sensor bak i somras då detta hände även då, och då var det avbrott i den och alltid död så att säga. Men nu när jag mäter upp den till 1kohm så är den ju hel och allt fungerar. Vad kan orsaka detta? Idéer? Diesel-räsern /Rickard | |
| Har haft ett liknande fel i min närhet på en 328 -00. glappade lite nu och då. Efter att man tvättat bilen så la allt av och när man sen startade bilen senare så kunde allt fungera. Höger abs givare bak var bytt och i mkt gott skick. Efter att även vänster abs givare bak byttes till ny och en nollställning av serviceindikatorn gjordes så funkade allt igen. Fetta in den nya ordentligt för att skydda mot smuts och vatten. Ny givare gick på ca lusentappen + ev jobb om du inte gör det själv. | |
|
Jag bytte ju vänster givare (den sköter hastighetsmätare och trip:en, Höger givare bak sköter farthållaren) själv i somras, och hade även isär den nu och blåste rent även om där redan var torrt.. Sprayade lite 2-26 (elektronikspray) och satte ihop det efter en stund igen utan nån skillnad.. Det som är märkligast är att oftast kommer felet då jag saktar in (under 30-40kmh). Då är det som att bilen hostar en gång och sen lägger det av.. Men det kan oxå komma när jag ligger på motorvägen på farthållare. Märkligt! Diesel-räsern /Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.