AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
32.226

Skaffa belysta dörrhandtag i dörrsidorna?

Sida 3 av 4
Jag är (tyvärr) inte elingenjör, jag läste maskin. Men med mina grundläggande kunskaper i ellära så låter det vettigt det du säger.

Det vore kul med en beskrivning av hur du kopplat - "beskrivning for dummies" :)

Själv konstruerar jag programvara, och helt off-topic såg jag att min gamla sökmnotor Boolware nu används för att driva hela hitta.se. Det är kul att mitt gamla program används av så mpnga, men det känns lite konstigt att det är andra som tjänar en massa pengar på mitt program, istället för jag. :)

Länk

ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Nu jävlar ska ni få se på fan!!! :)
Har varit ute och tagit bilder och sorterat dem.
Har lagt upp allihopa. Resultatet först givetvis, sen kan den som önskar fördjupa sig om man planerar ett eget bygge.

Jag är extremt nöjd med resultat!! Främst för den höga originalkänslan och finishen. Mysfaktorn i bilen är enorm. :) Det är praktiskt också, särskilt belysningen i bagageluckan och på marken runt den.

Innerbelysning bytt mot LED (4x35050SMD resp 3x3 5050SMD), modifierat för dubbla vid innerbackspegeln. Bakluckebelysning 2x4x3+3x3 5050SMD. Spår frästa i dörrhandag och förvaringsfack. Monterat ljusledare från E60 med diodhållare från E60 till dörrhandtag, förvaringsfack eget. Tillagt orangea LED under dörrarna som belyser golvet. Kompletterat med 3 vita LED per ljusramp och fack samt 1 vit led per dörrhandtag. Bytt ut belysningen i de tre fönsterhissknapparna då de var svagare än på förarplatsen i original. Återstår att montera fotrumsbelysning fram orange/vit. Totalt 19 orangea och 28 vita LED monterade.

Bilder: Länk

Alla bilder är tagna med fast vitbalans dagsljus för att visa att innerbelysningen är vit och inte blå. Belysningen under dörrarna något något kallare, har ej hittat dagsljusvita 3x3 5050SMD.
Otroligt bra jobbat!!!