|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Ford Mondeo-94 hade belysta dörrhandtag invändigt, vår E39 525 har inte det. Illa! Vad tycker ni om dessa? Länk Det absolut kritiska för mig är att ha högsta möjliga originalkänsla. Det ska se original ut. Ett annat alternativ är att sätta dit dörrhandtag från E38 som är belysta, där bak passar de tydligen rakt av, men fram får man modda E39 handtagen (om man har E39 face-lift) och sätta dit belysningen från E38-handtagen. E38 original: Länk Länk | |
| Länk | |
| Intressant, skulle va bra hur mkt måste göras ? | |
|
Inte mycket. Bara skruva loss dörrhandtaget med en skruv (en extra skruv i framdörrarna vid luftblåset), rycka loss dörrsidan för att komma åt att tjuva spänning till lysdioden från fönsterhissknappen. Trycka tillbaka dörrsidan och sätta dit skruven. Jag har också hittat en några tyskar som monterat antingen X5 takkonsol med inbyggd lampa,läslampa och mysbelysning (precis som den vid innerbackspegeln på E39), eller bara tagit upp ett hål i taket och satt in samma belysning i taket bak som vid spegeln fram. Länk Länk |
|
|
Kör då =) O låt oss veta hur det gick om du nu är sugen på att vara försökskanin ? hehe |
|
|
Jag är sugen på att få tag i ett trasigt dörrhandtag från någon som har råkat slita sönder sitt. :) Så kan jag ha det som försökskanin. |
|
| Skroten , kör :D | |
| Visst, så tar du reda på om det finns någon BMW-original belysning för fotutrymmet fram man kan montera på E39 utan att såga alltför mycket. | |
|
Limmar man fast dessa?? MvH Bmw 4-ever |
|
|
kollade även på orginal från e38, skulle handtagen passa e46 med? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Vilka? "ljusstavarna från ebay" borrar man två 3,2mm hål sen trär man in den där. |
|
|
orginal handtagen med belysning till e38 passar dom e46? MvH Bmw 4-ever |
|
| Till att börja med, ser dom likadana ut?? | |
|
Sparkar igång denna tråd igen. Någon som monterat belysta e38handtag i en e39? Och varför passar inte de främre e38handtagen i e39 facelift? |
|
|
Jag har köpt ljusledare från E60 och skall montera i mina E39 handtag. Har gjort en nästan klar men har beställt ett stativ till dremeln (som inte är en dremel utan en proxxon iofs). Det blir asbra! Men BMWs originallysdioder är för klena. jag använder 5mm 605nm 4000 mcd från www.kjell.com. Kommer lägga upp steg-för-steg bilder när jag är klar i mitten av januari (med belysta dörrfack, också med ljusledare från E60). |
|
| (och jag är inte typen som vill ha bling-bling look, fabrikslook ska det vara, ändå är BMWs dioder för klena) | |
| Jösses, har det gått ett år.. Well, jag har iaf dörrsidorna liggandes här inne nu för montering :) | |
|
Bättre sent än aldrig. :) Ska bli intressant att se det färdiga resultatet. |
|
| Har beställt lödstation, avlödningsstation, varmluftsstation, labnätaggregat, pelarställ, koordinatbord, fräsar o annat smått o gott :) | |
|
Hur går det, marin849? :) |
|
| Har kört sönder min fräs. Ett dörrhandtag klart. Riktigt snyggt!!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.