|
|
|
|---|---|
|
Tjena på er! Som topic: Säkringen nr 20 = 30A Fläkt, luftkonditionering (Relä K7) smälte idag när jag körde fläkten på fullt i ca 1 H. (En resa på 5*5 mil.) Fläkten slutade fungera helt när jag kom hem. Kollade säkringarna snabbt och såg direkt att en säkring var svart och hade smällt och vikt sig på toppen. Jag tycker även att kraften är väldigt dålig. Det blåser sämre än vad det gjorde i min volvo 240 som jag ägde en gång i tiden. Kan det vara så att fläkten går trögt? Jag ska nu ut och byta säkring. det är 99.9% självklart att den startar igen. Tänkte även passa på att fråga om någon vet vart man kan få tag i en svensk beskrivning över säkringarna? Dvs den som sitter fastklistrad på undersidan av säkringslocket. Tacksam för alla smarta och seriösa svar.. / S | |
| Jo just det.. Överhättas stavas med e... | |
| Någon borde ha lite tips och idéer? | |
|
Kan du sektionera, koppla in lasten ( Fläkt, AC osv) stegvis för att ringa in vilken belastning det är som gör att säkringen smälter? Håller säkringen till du kopplar in fläkten på låg fart men går när den kopplas in på max? Då har du väl fläkt och fläktmotstånd som troliga felkällor. osv. Detta förutsätter att du har flera brukare på den säkringen. Du skriver t.ex. om ett Relä till AC. |
|
|
Tack, ska försöka när jag har tid. Återkommer med svar :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.