|
|
|
|---|---|
|
Tja där, Har funderingar på att konvertera en 735i -79 till diesel, rätt mig om jag hr fel, min bil är skattebefriad just nu, är den fortfarande skattebefriad efter bytet också då eller? Det hade ju varit skönt med en billig disele motor från en nyare 7 serie eller nåt. :) Finns det info på nätet om folk som gjort en likanande ingrepp på sin E23 BMW? | |
|
Jag har sett nagon E23 med 525 TDS motorn till salu. Hur mycket jobb det aer vet jag inte. Om det ar en E23 i bra skicka hade jag varit mer lockad av att hanga i en E39 3.0D motor, men det innebar val lite mer jobb och pengar. Men da har du en trevlig kombination! |
|
|
Håller på med exakt samma sak och jag vill helst sätta in en 3.0D i min e23 men tyvärr så går ju inte bilprovningen med på det då effekten max får skilja 20% på hästkrafterna och 10% på vridmomentet mer än original och hästarna är ju inom ramarna men vridet på en dieselmotor är ju mycket mycket mer än på en bensin så det jag som max får lyfta i är en 2.5tds och det är 143hk på 260nm så tänk på det innan du handlar en motor Patriks ibiza kan slänga sig i väggen körglädje det är bmw det |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.