AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.288

Skruvad e39 i Uppsala?

Sida 2 av 2
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Den politiska korrektheten som vi Svenskar har fått inpräntade ända in i ryggmärgen är minsann ganska unik.Är inte "Svensk" själv,men har inget överseende för kriminella influenser från icke nordiska länder,som är osedvanligt hänsynslösa.Kalla en spade för en spade,för vi vet alla att 80% av "fulimporten" kommer från lyckosökande individer som försöker ta sig ur sin fattigdom.Förvånande?Nej absolut ej!Men att Svensken ska mörklägga symtomen av en massinvandring är onekligen korkad.Politiskt inlägg så det visslar om det,men inte något ingen vet om redan!
ps! Förmodligen raderas inlägget i den politiskt korrekta andans välgärning.
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Bara att lämna tillbaka, du har vissa rättigheter även vid privatköp...
Kolla bara upp först att säljaren inte finns hos kronofogden redan, sedan är det bara dra det vidare.

/C

Fr
427
FredrikE39
BMW F 32 435i M-sport -14
VW TOUAREG 3.0 D -12
Jag skulle inte engagera mig alltför mycket i process om detta. För mycket jobb. Lägg tiden på bilen istället om du gillar den. Hoppas att du prutade ordentliga och att den fungerar bra. Du kan alltid åka till novation, de kan ta reda på den riktiga mätarställningen mm. Viktigt, så att du vet när du skall göra service mm.

"Läs forumet först, köp bilen sedan"

Gammalt AP ordspråk.

SU
6
SUNKE
523i -96
Jag gav bara 23 för den så det svider inte allt för mycket i lädret. köpte desutom av en bilfirma.

FredrikE39
Helt rätt sagt faktiskt känns som att det inte är någon ide att bråka om småslantar. Körde dock en stor service med bromsbyte å hela kittet för att vara på den säkra sidan.

Så nu blir det m-paket å hoppas på det bästa
SU
6
SUNKE
523i -96
"Läs forumet först, köp bilen sedan"

Det ska jag tänka på nästa gång...

Kanske starta en tråd med bara regnummer på skruvade bilar å annan nyttig info
Ol
192
Olle D
Alfa GTV V6 3,0 24v
Tjena,

Om du köpt bilen på firma så har du betydligt bättre förutsättningar att kunna "klaga" på köpet då det är konsumentköplagen som gäller. Den är, till skillnad från konsumentlagen (som gäller vid privatköp), inte dispositiv (förhandlingsbar) utan den ger köparen rätt omfattande rättigheter gentemot säljaren - givetvis inom rimliga gränser. Gå in på Konsumentverket och kolla mer precis vad som gäller så kan du själv se om du tycker det är värt mödan....

Lycka till

Olle D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.