|
|
|
|---|---|
|
är det så att det sitter ett litet batteri för minnet i styrboxen som länkar ihop de två andra boxarna dvs den till spjällmotorena. el kanske en konding som håller det hela med ström. bilen i fråga är en 750 ia årsm 88 som glömmer synkningen efter en dag ungefär. startbatteri är helt nytt. om nån vet finns det bild på det hela? el länk. peps | |
|
ingen som pillat isär eml boxen? peps |
|
|
konstigt inte en nån som chippat en 750. el nån som vet nån som har öppnat en box? ev så kan jag köpa en box om det e nån som vet vilken de kan va. peps |
|
|
Du har naturligtvis använt dig av sökfunktionen här ovanför? Det blir ett par hundra träffar om du söker på EML i 7-serieforumet... Frågat på BMW? M70 motorn som sitter i E32 samt E31 börjar bli över 20 år gammal. Tyvärr börjar till viss del en del av kunskapen runt dessa motorer att försvinna från forum likt detta. |
|
|
jupp kollat sök eml eml styrbox eml minne inget jag får nåt ut av visst nån snackar ju om kondingar de kan ju hålla ström ett litet tag. jag tror mer att det är nått knapp batteri isåfall. typ moderkort pc. jag får synka spjällmotorer samt stänga av tändning så funkar det. tar ju ca 15min varje gång man e rätt less. visst gammal bil men inte en rostfläck å kanon å dra husvagn. go å köra å kvick... klart man vill ha igång bettan har haft den i 10år ju. peps |
|
|
ingen gammal luring kvar på forumet? peps |
|
|
el nån gammal tomte nu i jultider! go jul på er förresten... peps |
|
| Peps, vad säger BMW om det? | |
|
Testat med en annan box? Blir det bättre så vet du ju att din box är dålig. Sök via ditt chassi id på bmwfans.info eller realoem.com så ser du vilken du har, borde även stå reserdelsnummret på boxen. Jag har en box ligger men tror den är till nyare. Mvh DuNegro |
|
|
ivarsson har inte kontaktat bmw . e ett standardsvar att en felsökning kostar 900kr men har kollat att det finns inte felkoder har en kodläsare själv. dunegro har ingen box men ska ta chassi nr å söka kan ju va en ide. var en da å kolla om att ta ur eml boxen å gissar att det är den mittersta av de tre men såg liksom inte hur den satt fast . läste nånstans att den sitter med två m8 muttrar men kabelhärvan var rätt stel å jag våga inte bända utan att veta va ja gjorde liksom. dessutom så är den inte skattad å försäkrad bara besiktigad för en mån sen. blankt papper har haft det sen jag köpte vagnen för tio år sen. peps |
|
|
Det måste ju vara så att boxen får spänningsmatning hela tiden även om tändningen är avstängd. Annar tappar den minnet. Så min gissning är att denna spänningsmatning försvunnit, brunnen säkring, oxid någonstans (fukt under mattan framför baksätet?) Så mitt tips är att läsa elschemat.... /Mats J |
|
|
aha där kan vi ha boven . jupp ingen som kan länka till ett elchema . bilen ifråga är en 750 ia årm 88 å ingen fukt under mattan va jag vet för den går inte på vintern men har haft loss förar sätet har krånglat med minnet i stolen.kan ju va nåt som hoppat loss då. sitter säkringen i fråga under sätet kanske. peps |
|
|
Länk Var det bästa jag kunde hitta just nu. Har du öppnat boxen? Kanske en transistor är trasig? Det borde du se ganska omgående isf. På m70 i e31 sitter EML boxen längst in. Mvh DuNegro |
|
|
ett rätt digert chema må ja säga... men väntat med en sån bil tar väl en hel da innan jag hittar rätt hehe. man får tacka! å nej jag har inte tagit ur boxen eftersom jag inte e säker på vilken det är kan skymta serienr på boxarna me inget som går att läsa utan de är loss. håller på å porta en topp på en bil i garaget så inte så lockande att stå ute nu heller . så läser schema å dylikt för att veta vad jag ska göra under ett arbetspass me bmw n. peps |
|
|
mitt cassinr wbagb 810802750172 ifall det hjälper om vilken box jag behöver ev nån som har en att låna å om det är det som e felet ev sälja boxen. peps |
|
| Har du läst detta Länk skrivet av SpeedLover han bytade en kondensator | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.