AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.467

Bmw 318is E36 Coupe - 1993

sa
3
sajjkos
Bmw 318is e36 coupe 1993 årsmodell svart
Hej alla glada människor =)

har några frågor som jag vill ha besvarade tack.

1.
Jo de e så att jag köpt min Bmw 318is E36 Coupe - 1993 och det är min första bil. Min klädsel till bilen är väldigt stökig och verkligen ful grå, så jag undrar om någon härinne kan hjälpa mig ge mig någon hemsida där man kan köpa ny inredning eller klädsel till hela bilen.

Jag har vart inne på google men inte hittat någon hemsida där man kan köpa..

Skulle vara jätte tacksam om ja fick reda på som sagt någon hemsida.

2.
En annan sak är att när det är kallt ute så blir det immigt eller isigt ibland på bakrutan såklart. När jag trycker in knappen för att det skall försvinna så lyser knappen men det försvinner aldrig vad är felet??

3.finns det någon hemsida Guide som går igenom bilen så man förstår sig på bilen har ingen manual den enda ja har e på Tyska ;)

tack för mig

sajjkos
angående klädsel är dent nog lättare att köpa hel inredningen t.ex på blocket eller här på autopower.. tyginredningar brukar gå billigt medan skinninredningar kostar lite mer
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Stökig klädsel känns diffust i mina öron, är den smutsig/trasig?
Ny klädseltyg finns hos BMW till de flesta modeller för överkomliga pengar i mitt tycke, dock ska det sys dit också.

Dina elslingor i bakrutan fungerar inte/har tappat kontakten med strömförsörjningen. Går att köpa lösa "slingor" special tejp som kan lösa kontaktproblemet. Alternativt byta hela "kittet". Alternativt ges ingen ström till bakrutan då knappen trycks in pga kabelbrott, men är ovanligt.

Har du koll på om något område i bakrutan blir immfritt eller isfritt när du trycker in knappen? Då vet du om rutan får ström iallafall. Det brukar oftast bli uppvärmt på något ställe, tillochmend på min gamla E30 från 1988 så fungerar de nedersta värmeslingorna iallafall.

Annars försvinner imma på bästa sätt genom att fläkten fungerar som den ska och är inställd rätt som lufttillförseln sprider sig i hela bilen. Prova fullt blås i fläkten och rikta "blåset" i ansiktshöjd bakåt mot bakrutan.
kr
659
krika
M3 -95
328iT -95
325ti -02
Att hitta klädsel altenativt hel inredning till en coupemodell är nog inga
större problem, brukar alltid vara ett antal m3or som krockas om året.
Där är annonser på blocket och även här på autopower.
so
119
sofresh
Bmw M3 e92
Jag hade samma problem som dig, och köpte en skinninredning på blocket inklusive dörrsidor fram och bak till min coupe! Jag fick hela paketet för 2500 och då kan jag tillägga att det var helt nytt, soffan där bak är ju gjort av något skumm material och kan säga att det var helt gult som det ska vara när det är nytt. Till och med prislapparna satt under vart dom hade beställt skiten osv. Killen som jag köpte det av hade beställt från tyskland från bmw orginal. Till dörrsidorna fick jag med orginal högtalarna, Hifi systemet då jag bara hade stereosystemet.
so
119
sofresh
Bmw M3 e92
Länk

Där har du en skinninredning till e36 coupe....

Testa ring
Visa användare
421
surfjanne
325 Coupé 2007
Kolla bildelsbasen: Länk
/J

Surf Or Die!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.