AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.261

E30 325IX Främre stötdämpare

Zw
110
Zwamp
E30 325 iX -88
Hej

Är på g för att köpa en e30 325ix som har trasiga fjädrar och stötdämpare i fram och har ju hitills kommit fram till att vanliga e30 325´ans dämpare är för långa men har inte hittat någonstans vart man kan köpa dom rätta.

Är det någon som vet? eller är man tvungen att köpa ställbara?

Sen en till fråga kan jag köpa ställbara bara i fram och köra original i bak? Anledningen till att jag inte byter alla 4 är för att jag är student och förbannat fattig efter att blivit lurad på massa pengar :p

Live long and prosper
//Zwamp
Roffa1
Skulle nog rekommendera dig att välja en annan E30. Reservdelar till IX modeller är dels mkt svåra att få tag på..samt likaså extremt dyra i inköp. Det kan ju vara just därför som föregående ägare vill bli av med den. Köp istället en vanlig E30 325i.
kr
659
krika
M3 -95
328iT -95
325ti -02
Stötdämparna kostar 1284 spänn och fjädrarna kostar 358 spänn på
schmiedmanns. Fjädrarna är samma på alla e30 med sexor.

mvh stefan
Roffa1
Kolla skicket på de främre drivaxlarna samt fördelningslådan. Har du otur så går du på en riktig nitlott till bil. Det är mkt pill med gamla uttjänta xi modeller. Inget köp jag rekommenderar till en fattig (upplurad) student. (oavsett pris)
Visa användare
17
E30_M_tech_2
Bmw 325i -89 o Citroen Saxo Vts -00
har har 2 st stötdämpare.. helt nya o oanvända.

du kan ge mig ett bud???

mitt nummer 07373383407
Zw
110
Zwamp
E30 325 iX -88
Ang bilen så har den varit i familjen och syrran som kört fram o tillbaka till dagis med den och hon vet inte vart gasen sitter så att den är inte buskörd.

Sen så ska jag in på besiktningen idag för att kolla så att inge mer är trasigt innan jag köper den för då lär jag inte palla. Men jag var iväg och besiktade den förra året och då fick jag beröm för att det var en av väldigt få e30 som han sett utan rost under.

Tack för tipset om schmiedmanns dock så lär jag ringa dig senare M_tech har besiktning kl 9.40 men tänkte låta dig sova till tolv iallafall :)

Zw
110
Zwamp
E30 325 iX -88
M_tech jag vet inte om det vart fel tel nr? men om du fortfarande vill bli av med dämparna 1000kr st + frakt? är väl bara att skicka pm om det är något
Visa användare
17
E30_M_tech_2
Bmw 325i -89 o Citroen Saxo Vts -00
Sry :(((

du har pm.. ananrs har du mitt nr 0737383407
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.