|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det kommer Andreas, jag ska dit på måndag och skriva papper och lämna in min bil i inbyte...om jag inte hinner sälja den under helgen som är kvar :) Så bilder kommer omgående så fort jag fått loss den från BMW :) Tyvärr togs både Blocket-annonsen och BYTBIL-annonsen bort igår. Men det kommer som sagt "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Med Känsla, tack! Jag hade nog inte kunnat formulera det bättre själv. Som att du läst mina tankar när jag läser ditt inlägg :) Milen bryr jag min mindre om då det är en diesel och ska palla gå 5-6 gånger mer än vad den redan gjort. Skulle den ge sig så finns full dokumentation att bilen följt BMW planer på underhållning i form av servicen. Sen har man försäkringsbolag till sådana hemska fall. Vi kommer nog höras en del framöver :) "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Måste man räkna vad bil ( hobby,n ) kostar har man inte råd med den :-))) Det är helt galet att räkna vad det kostar om man inte vill skall man inte ha en BMW Ha deT |
|
|
Köpte du den svarta på Bilia group i Gbg? Kikat på den ett par ggr och den såg riktigt fin ut... Grattis oavsett.. ska bli kul att se vad du tycker om ett tag. Själv fortsätter jag grubbla på vad nästa bil ska bli |
|
mkk230 |
Hur mycke gav bmw för din 320d? |
| Herr.Bayer, Hoppas få återkomma till dig angående din kärra,då jag ska köpa en E60 525da facelift(3.0) typ 2008 i sensommar. Då har du bra erfarenheter som du kan delge mig vad man ska tänka på. | |
|
Marcus555: Stämmer bra..det är den svarta som du också tittat på i Gbg. Har haft ögonen på den ett tag nu och slog nu till. mkk230: Inte speciellt mycket om jag får säga...250' Brynet: Anytime...bara till att söka upp mig så :) "Riktiga män kör diesel" |
|
|
.., nu är det nära! Ha det så kul nu med nya vagnen! Min bil: [IMG]Länk |
|
|
Tack Fubarswe1, snart är det dags. Jag har hållt på med bilen från 09 på morgonen igår till 21 på kvällen med att återställa den. Jag har ont i varenda lilla muskel på kroppen....men det ska det vara värt :) "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Grattis. Kör själv en 525-07. Dock så har jag läst en del här på forumet om brustna kablar till bakluckan, el-fel som uppstår vid högtryckstvätt, fel på nivåregleringen. Inget jag märkt på min och förhoppningsvis kommer jag inte att göra det heller. Skulle dock vilja kasta ut en allmän fråga om någon vet om dessa problem minskat efter Faceliften? Hur som ha de gött. Det kostar att ligga på topp och det får inte verka fattigt. |
|
|
Har också läst en del om nivåregleringen men har inte sett eller läst något om att det skulle vara några problem efter faceliften. Så peppar peppar, får hålla tummarna att det är åtgärdat, annars får man söka Goodwill och stå på sig. Vilken el-kabel till bagageluckan är det alla snackar om? "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Stort Grattis kardash fint köpt |
|
|
När det gäller nivåregleringen så hjälper det föga att hålla tummarna... Så småningom och plötsligt så kommer "failure"-varmingen och då är det för sent! Mitt råd är att omedelbart kolla insugsslangen (och även tryckslangen) och byta ut den skadade delen till en mjuk gummislang. Det är skitenkelt med en slangbid och slangklämmor, man fixar det lätt själv i GDS-hall med lyft. Total kostnad ett par hundralappar inkl hyra av hall. Problemet är oftast att insugsslangen blir skadad och kompressorn suger in smutsig luft så att kompressorn slits ut i förtid, och det går fort! Luften går lättaste vägen in genom hålet i slangen, i stället för att sugas genom filtret som är till för att skydda kompressorn. När "failure"-varningen kommer så är kompressorn redan utsliten och på väg att snart haverera. Repkostnad i normala fall ca 10 000:-. På senare tid har det visst blivit extremt svårt att få Good Will på detta. Kolla även tryckslangen där den går igenom fästkonsolen. Den kan ligga emot och bli skavd. Går det hål på denna så säckar fjädringen ihop! Klyv en slangbit och trä på som ett skydd utanpå tryckslangen. Fäst med buntband. Jag gjorde dessa åtgärder på min bil när jag fick "failure"-varning men då var det redan för sent. Sedan gick det bara någon månad så tvingades jag byta kompressorn. Så mitt råd är alltså att göra detta i förebyggande syfte, innan det är för sent! |
|
|
Länk Det verkar även vara poblem på nyare bilar (dock mera sällan..?) |
|
|
Herr.Bayer, Jag har säkert inte varit ute för alla fel med bagageluckekablar. Men jag har lagat två fel på min förra 525a. En kabel till glasluckan (Shoppingluckan) krånglade hejdlöst. Sedan var det vänster skyltbelysning på själva bagageluckan. Båda visade sig vara kabelbrott där kablarna passerar gångjärnen på höger sida. |
|
|
Herr.Bayer: Om du får problem så finns här bilder och GDS på hur du kommer åt kablarna i bakluckan: Länk Regga dig på 5series forumet så kan du ladda ner detta dokument: Länk Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.