|
|
|
|---|---|
|
Hej. Stolsvärme knapparna på min BMW 525i -05 Blinkar hela tiden även fast jag har stängt av bilen. Vad har hänt och hur fixar man detta? | |
|
Ja ha... *suck* Nu har min bil BMW 525i tidig -06. Den har börjar göra samma bumheter som Tobben69. Var var de för fel???? Hur får man de att sluta? Tacksam för svar =) |
|
|
Ingen som lösningen eller svar på vad som är felet? Brott i en slinga låter ju märkligt i och med att den blinkar hela tiden, kan det var något mjukvaro problem? |
|
|
Knepiga fenomen kan uppstå om batterispänningen är för låg. Har ni bytt batteri ngn gång? Om inte så är det säkert dax. Mvh H |
|
|
Jag har inte bytt batteri under min ägo och har inte haft problem tidigare. Har dessutom en defa underhållsladdare som är ihopkopplad med motorvärmaren, så det borde minska risken för låg spänning. Är medveten om att E60 har känslig elektronik, men om batteriet exempelvis orkar driva dieselvärmaren och sedan dra igång bilen bör ju inte problemet sitta där. |
|
|
OK! Det verkar som att det kan vara ngt annat. Normal livslängd på ett batteri är ca 6år. Har du testat att ladda det mer ordentligt? Vet inte om sätesvärmen drar mer ström än vad dieselvärmaren gör... Mvh H |
|
|
Mitt batteri är org, tänket byta den när de närmar sig slut! Men problemet med blinkningarna hade slutat dagen efter när jag var ute å kolla. Samt att värmen funka oxå! |
|
| Mitt problem upphörde då jag kopplade ur och tillbaka batteriet. Visst kan elektroniken säkert vara så känslig att den trots bra kapacitet när det gäller att starta etc kan störa bilen. Är ju trots allt 5 år gammal lite drygt och man kan ju inte räkna med att den håller i all evighet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.