|
|
|
|---|---|
|
Hej på er :) Var på väg hem från Uppsala nu ikväll och skulle köra om en bil.När jag gasade på så plingade det till och motorlampan tändes och det stod Engine failure reduced power?? Tyckte att bilen uppförde sig en aning slöare och att den "bålade" lite redan när jag började köra.Skall säga att lampan och meddelandet kom när jag hade ca:2km kvar. Ska ringa novation imorrn och höra men tänkte höra med er om man kan köra den till jobbet imorgon eller beställa bärgning ;) Borde ha ngn form av garanti på den för jag köpte den i september. | |
|
Detta hände mig också halvägs hem från sälen. Första och andra gången blinkade motorlampan med den tredje gången lyste den konstant och motorn skakade. Jag ringde BMW service och service teknikern sa att det är en avvikelse i elektroniken vad det nu innebär. Han sa i alla fall att jag ska starta om bilen. Efter omstarten så dök aldrig varningen upp igen. Jag har tagit kontakt med bilfirman jag köpte ifrån och dem skulle återkomma. Däremot är nyfiken på vilken info du får så var snäll och uppdatera oss :) |
|
|
Hej Ja jag ringde och frågade va det kunde vara,och fick till svar att "det kan vara hundratals grejer" m.m. Han sa dessutom att lyser inte lampan då är det lugnt. Dagen efter så startade jag bilen och lampan va släckt och har inte tänts sen dess(peppar peppar)så jag kör som vanligt nu.Konstigt för nått fel är det ju. Mvh Mathias |
|
|
Länk Där har bl.a. detta felmeddelande snackats om iaf.. Mvh Janne. |
|
|
Hej igen Ska tilläggas att bilen går bra.(Tack för länken Janne T och hoppas att det inte blir så att man inte kan köra bilen) Mvh Mathias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.