AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
643

Kupéfläkt med egna idéer

fs
45
fswahn
525 Touring 2002
Fläktsystemet i min e34 540 beter sig lite konstigt.
När jag vill ha värme så kommer det endast värme ur ventilerna uppe vid rutan då jag har defrostern på.
Sättar jag på med ac funktion på så kommer det kyla ur alla dom vanliga men vrider jag upp värmen så slutar luftflödet helt ur dessa.
Dessutom tycker jag att det är generellt väldigt dåligt drag på luftflödet oavsett varmt/kallt.
Vad är fel ? =)
Om du har automatklima i någon form så fördelas luften mellan de olika utsläppen med spjällmotorerna, samtidigt som tempsensorerna ger signal till värmeventilerna osv.
Förmodar att du inte menar ac= kylfunktionen, kompressorn pumpar ingen köldmedia när yttertempen krupit under +12, vilket det garanterat är över hela Sverige nu...
Dåligt luftflöde beror sannolikt på igensatt kupéluftfilter, och om detta behöver bytas så får du förmodligen tillbaka normal funktion igen.

FP
fs
45
fswahn
525 Touring 2002
Tack för svar! Alltså det jag menar är om jag trycker in snöflingan och sätter tempen på kall så kommer det kall luft ur fläktarna vrider jag däremot upp värmen på tempinställningen så kommer det ingen luft över huvudtaget. Inget drag vid fötterna heller. Jag kan alltså inte hur jag än bär mig åt få varmluft annat än ur luftventilerna framme vid rutan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.