AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.491

Dålig vörme i X1 Diesel

Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
När det nu varit så kallt (-20 och mer) tycker jag att min X1 beter sig konstigt... Jag fryser om smalbenen hela tiden och det blir ingen jättevärme i kupén tycker jag. Ibland får bilen för sig att släppa ut kalluft i utsläppen i mitten på bilen. Tycker också att klimatanläggningen beter sig "nervöst", den ändrar ofta karaktär på luftdistributionen. Vet liksom inte hur den ska fördela luften. Någon annan som känner igen detta???
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Upplever inte att min X1 har spökat, tyckte min förra 3-serie var värre med slumpvis mupp-blåsande från fläkten.

Kör ca 20 mil dagligen både kö/stadstrafik och motorväg, så bilen hinner bli ordentligt varm.

Fick f ö första rejäla stenskottet imorse, mitt i vindrutan, självklart exakt mitt i där jag tittar. Oh joy... :-/

mvh
Anders
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
I båda mina senaste bilar har det varit så att mer värme kommer uppe än nere så man är tvungen att ställa om manuellt för att få varmt om fötterna. Efter ett tag då bilen blivit genomvarm kan klimatorn stå på auto. Kanske är det så att de prioriterar att få rutorna imfria före värme vid fötterna?? Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.