|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte en 320 touring 90:a här för någon månad sen.bestämde mig för att byta motor, så hitta en 525 till KANONPRIS med fabriksrenoverad topp(nya ventiler,kam,vippor osv)i och med va ju kamrem och vattenpump mm bytt.(kvitton finns).bytet gick kanon och bilen startade utan problem och lät lika fint som innan. körde någon dag innan jag bytte olja för att spola ur den.vart biltemas semi-syntet.då jag inte tänkte köra mer en ca 200mil sen byta igen.bytte olja och den lät fint.så vart de helg och kylan kom.vart väl ca 15 minus.och lät bilen stå under helgen.så skulle jag starta den på söndagen.då va batteriet dött så fick hjälp att starta den.men när den startade lät de som att någon satt och körde med bilmaskin innanför ventilkåpan.så lät den stå på tom gång i några minuter då jag tänkte att de kanske va oljan som va seg.men vart inte någe tystare.oljelampan lyser men de är fult med olja på stickan.och ska skiljas från tanten nu och har ingen bil.blir galen.så alla svar är jag djupt tacksam för. Mvh Johan | |
| Är det oljetryckslampan eller oljenivålampan som lyser? (oljetryck i instrumentpanel, oljenivå i checkpanel (motoröl)) Om du har fått i nån hel-syntets olja så kan det hända att oljesumpen/pumpen blir igensatt av skit då den oljan har en renande effekt. Annars har jag inte nån aning.. | |
| de är motoröl lampan som lyser.så är väl kanske givaren som är trasig.har funderat på om de är så att den kuggat över.men verkar lite långsökt.då de inte är hydralisk spännare tycker ja.kan pumpjäkeln ha pajat motorn i säg har rullat 30k mil?!har även lyft på kåpan och kikat, allt verkade var på sin plats.blir helsnurrig. | |
| Hur ser kamremmen ut, är den ordentligt spänd?, så den inte har kuggat. | |
|
Det kan också var tryckhållningsventilen som inte stänger på grund av skit i den. Då blir där inget oljetryck. mvh stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.