AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.155

Köra Spotify med iPhone-anslutning F10/F11

jo
3
jonne112
520d Touring -08
520dA Touring F11 beställd - lev i feb 2011
Hej

Ska beställa en ny F11:a inom kort. Vill kunna köra Spotify i bilen via min iPhone. Blir inte riktigt klok på vilka tillval jag måste ha. Vill även kunna styra Spotify via rattknapparna samt iDrive.

Räcker det att lägga till anslutning för iPhone/iPod samt USB-anslutning? Vart hamnar dessa anslutningar?

Går det att få upp bilden på albumet på iDriven?

Tittar man på tillbehör finns det saker som Media Snap in / Music snap in. Något man behöver?

Tacksam för all hjälp...

Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Läs den här pdf:en:

Länk

Du borde kunna lyssna på Spotify på din iphone via Bluetooth-interfacet om du beställer det. Då behöver du också en snap in adapter där du snäpper fast telefonen i facket under armstödet. Spelar du musik på vanligt sätt i din ipod kan du styra den med rattknapparna och du kan se album art på skärmen. Jag är inte säker på hur det blir med spotify.

Tyvärr brukar säljarna ha ganska dåliga kunskaper när man kommer ner på den här nivån. Du kanske kan hitta en demobil med bluetooth-interfacet och en iphone snap-in där du kan testa?
Jag körde en F11 med bluetooth och USB anslutning. Då kunde jag streama Spotify från iPhonen till stereon. Det fungerar väldigt bra om du kör med playlists men blir snabbt jobbigt om du ska byta låtar och söka nya då man inte får upp informationen på skärmen eller kan byta låt med rattknapparna då iPhones BT stack inte stödjer låtbyte och play/pause.

Det vore dock väldigt trevligt om det funkade med låtbyte, cover art om man har full iPhone integrering. I så fall så skulle man ha en iPod touch liggandes i bilen på heltid och låta den synka playlisten på uppfarten någon gång i veckan.

USB anslutningen satt i min i bil i handskfacket och kunde ladda iPhonen utan problem, vilket andra märken haft problem med.
jo
3
jonne112
520d Touring -08
520dA Touring F11 beställd - lev i feb 2011
Tackar för infon.

markus.j, funkar det med låtbyte, cover art om man installerar full iPhone integration? Och vad menas med "full integration" med iPhone? Är det Media Snap-in vi pratar om där man lägger ner mobilen i armstödet?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.