|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Har en bmw e-39 touring ! Batteriet vart slut igår , plocka ut batteriet och skulle låsa bilen . Slog igen bagageluckan hoppa in i passagerastolen och låste alla dörrar. och idag när jag skulle byta batteri kommer jag inte in i bilen ! Har prövat låsa upp förardörren men det händer ingenting ,nyckeln går lätt att vrida men dörren blir inte upplåst(knoppen inne rör sig inte). Bagageluckan är inte riktigt stäng (glappar lite) men går inte få upp...Inte bakrutan på bagageluckan heller. Är förardörren enda stället nyckeln kan användas till ? Tacksam för hjälp : Fredrik | |
| Du får vrida lite extra hårt sista biten!! | |
|
Supertack ! Det var det som var felet ,jävlar vad man fick ta i :) |
|
|
Tjena! Har också problem att komma in i bilen. Har tagit ur batteriet för laddning och nu får jag inte upp bakluckan. Jag har försökt öppna med nyckel men kommer bara till kl 10 där blir det stumt. Har tagit i som bara den å till slut så blir det att man nästan drar i sönder nyckel. Har även provat med låsolja och värmt nyckel. Jag kommer in i förardörren dock, så huven kan jag öppna men till min fråga går det då att sätta på startkablar å få tillfälligt med spänning så jag kan öppna bakluckan med c låset? Mvh niclas |
|
|
Du kan lägga på ström under huven och trycka på nyckeln. Men mitt tips om du inte är hundra på om kablarna i bak ligger mot gods. Om dom skulle göra det och du lägger på startkablarna i fram så har du fyrverkeri i bak:( Så ta bara en tunn, tunn kabel när du lägger på i fram. Typ högtalar kabel och vik undan alla trådar utom kanske 1st. Om kablarna i bak ligger emot så kommer din tunna kabel brinna av. Bättre än fyrverkeri i skuffen:D Lycka till!! |
|
| Tackar för tipset! Jag är nästan helt säker på att dom gör det tyvärr men om man kopplar vanliga startkablar från batteriet och till plus och minus polen i motorrummet så bordet det väl inte vara detsamma som att koppla startkablar från en annan bil till min.. Tänkte om spänningen inte blir så stark från batteriet men jag får helt enkelt chansa.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.