AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.885

Uppdatering E60 åtgärdade många småsaker

De
232
Depeche_Mode
E30/318 Cabrio, 1992 (16000 mil)
F15/X5 xDrive40d
Ett par småsaker som figurerat i olika trådar som jag inte hittade alla nu;

- Elstolpassagerare går inte skriva till minne, eller nån funktion som inte går
- Avbländbar backspegel som inte bländar av, eller tillbaka
- Växellåda som "rycker till" ibland vid nedväxlingar men i övrigt går perfekt
- Komfort"minne" för nycklar som inte ställer in alla funktioner
- Sidostöden på förarstol som inte fäller ut sig vid in/urstigning.

Min E60 hade aldrig fått en enda uppdatering av nån mjukvara, så jag lämnade in den på att uppdatera och intitiera allt som gick. Det diffade med andra ord 6 år från det den lämnade fabrik och till "aktuell mjukvara". Alla ovanstående småsaker ordnade till sig, och dessutom började Bluetooth för Iphone plötsligt fungera och en del nya inställningar dök upp i både NAVI och annat.

Kostade 3.000 spänn och fick vara utan bilen 2 dagar.
Vad kul! Känns ju prisvärt till tusen också! Är detta en fullständig uppdatewring som påverkar all mjukvara som finns i bilen eller måste man specifiera vad man vill ha åtgärdat? Dum fråga, kanske, men jag är mycket nyfiken.
De
232
Depeche_Mode
E30/318 Cabrio, 1992 (16000 mil)
F15/X5 xDrive40d
Man kan välja enskilda uppdateringar eller init's, men eftersom min [bilens] var så gammal tog jag "alla", det var en typ 8 sidig bilaga med massa olika saker på. Så ja - en "fullständig". Att det inte kostar mer beror på att det är lite tid i faktiskt arbete i förhållande till hur länge den står och tuggar för sig själv. Hade man fått betala för hela tiden hade det blivit sjukt dyrt om man ska tro klockslagen i rapporten som datorn genererat. Med andra ord borde det alltså bli mer prisvärt att göra större uppdatering än bara enskilda. Dessutom fick röststyrningen engelska.

Uppenbarligen verkar den faktiskt dra lite mindre bensin nu dessutom. Ingen superstor förändring, men dock.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.