|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag tycker det är lustigt att alla alltid försvarar bilmärket i fråga, här är det en BMW det gäller o samma sak på saab forum när jag skrev ut att min 9000 Aero är en skitbil.. Alla säger att det är normala fel mm. Min saab har jag kostat på 18000kr i delar på ca 50mil och det är påkostat ca 40k de senaste 2000milen.. Ändå så är det en bra bil enl. de på stcs. Klart att ägaren till denna skapelse för tillfället hatar BMW, det hade jag också gjort om det varit min bil.. Jag gillar BMW och tycker att dom gör roliga o bekväma bilar med känsla av kvalité, men det är mycket fel på dom o det kanske beror på att det är gamla eller att dom bara har känsla av kvalité Av mina bmw. jag ägt så har det varit ganska så mycket problem iallafall o det gäller följande bilar. 2st 525 E34 24v 1st m5 e34 sedan 3.6 1st M5 touring 3.8 1st 540 E34 1st. 523 E39 |
|
|
Det är klart att det är så, men att gå in på ett märkesforum (vilket som helst) och racka ned på hela det märket och inte bara just den bilen som är orsaken... Låt mig uttrycka det som att det inte är speciellt intelligent. Speciellt när man inte har etablerat sig så folk vet hur man är som forumdeltagare. Hade du gått in till en ny granne och gjort samma sak hade du nog fått samma bemötande men hade grannen känt dig så kanske han hade skrattat och hållt med. På samma sätt; hade exempelvis Hasso haft ett liknande utbrott så tror jag att det hade blivit lite annorlunda bemött, om du förstår vad jag menar. Sedan handlar det också till viss del om språkförbistring. Folk säger "bra bil" trots att det inte är bilen utan modellen de pratar om. Och även om modellen är bra så finns det fortfarande skillnader inom bilmodellen eftersom de har egna delar med mer eller mindre korrekt kvalitet och olika servade etcetera. Köp en bil av folke så får du en bil där oljan är bytt ofta och köp en bil av mig så får du en bil som har blivit servad endast enligt rekommendation. Andra säljer bilen när de ska servas och nollar servicemätaren utan att serva för att sälja enklare/dyrare. Sedan kanske nästa ägare tror på att den är servad och vips har vi 5000 mil utan service. Allt sånt spelar ju in och då kan man inte racka ned på ett helt märke bara för att man har köpt en kass bil inom ett bra märke och/eller modell. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Jo visst har föregående skötsel riktigt stor betydelese och även ålder och val av reservdelar samt hur prylarna brukats. Jag har dock full förståelse för att trådskaparen är trött på BMW, han är troligtvis lika lack på BMW som jag är på Saab. Jag ska sälja Saaben när jag fått ordning på min BMW o sen är det bara att hålla tummarna för att det blir en riktigt bra bil så att känslan av kvalité kan omformas till Kvalité.. Jag tror dock det har ganska så stor betydelse vilken typ av bil man väljer att köpa. Köper man en gamal bil med stor motor så är den oftast brukad ganska så hårt och det straffar sig med fler reparationer + att jag har en förmåga att delvis köpa repobjekt o då får man räkna med att skruva Man skulle varit intresserad av frimärken eller något annat spännande istället för bilar så man hade kunnat trivas i en Toyta eller liknande :) |
|
|
Du kan nog trivas i en Toyota också. Länk Länk ;-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.