AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
756

Gula varningslampan (felaktiga avgasvärden)

Visa användare
204
Hankenstein
VW Golf TSI -15
Hyundai i40 -13
316 ti 01:a
ca 8000 mil

Problemen började då det kröp ner mot 5-6 grader och jag startade bilen på morgonen. Då gick den rätt ryckigt någon minut och sedan bara var det som o trycka på en knapp o den gick bättre (då den fick lite temperatur)

Gjorde inget direkt åt det förens en dag då den gula varningslampan (felaktiga avgasvärden) började blinka. Åkte in på diagnos och den visade att det var fel på tändspole nr 3 (denna byttes av förra ägaren i januari 2010) Att den går sönder nu efter 800 mil är antingen otur, eller tecken på något annat fel.
Jag bytte spole nr 3 på BMW verkstad och lampan har inte lyst mer. Dock, idag då jag startade upp den efter jobbet så började den blinka igen i någon minut för att sedan lysa med ett fast sken.
Jag upplevde inte att bilen gick sämre denna gång och jag körde lite gym i en timme, startade upp bilen igen och nu lyser lampan från start.

Självklart ska jag ta in den för diagnostik igen asap, men för att få lite vishet nu under helgen, vad kan det vara för orsaker? Att tändspolarna poppar som popcorn är ju inget sundhetstecken direkt om man säger så.

Någon som haft samma dilemma på sin 3-serie?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.