AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
721

Tredje diffklump på 2 år

va
16
valter68
520i 2009
Ni kan läsa början av historien här: Länk
Första klumpen byttes ca 2-3 månader efter nyleverans av bilen. Efter ytterligare 3-4 veckor kom ljudet tillbaka, då med den nya delen i bilen. Frågade verkstan om man kunde åka på långsemester med pipande och morrande bakaxel, de tyckte jag skulle åka. Nu håller garantin på att gå ut, så jag visade upp bilen på nytt. Killen konstaterade på en gång att klumpen i bakaxeln är kass, ska bytas igen. Tredje klumpen på mindre än två år!
Och det är här jag inte riktigt vet hur jag ska bete mig. Har väldigt svårt att tro att båda klumparna är felaktiga, jag tror att någonting annat orsakar dessa haverier. Om axeln sitter fel eller så.
Ska man begära förlängd garanti på drivlina, eller vad gör man? Jag menar, om bilen har käkat upp två bakaxlar på ca en månad var, och om det verkligen är nåt annat fel som orsakar detta, så kommer detta att hända igen. Och då sitter man där utan garanti. Eller ska man hävda att det finns nåt inbyggt fel i bilen, eftersom felet återkommer i samma komponent, och kräva återköp, eller kraftigt prisavdrag?
Vore väldigt tacksam för era åsikter.

Mvh/
Valter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.