|
|
|
|---|---|
|
Har lyckats tvätta båda mina nycklar till min bmw compact 95a med immobilizer. så ingen fungerar nu. larmet går direkt och går inte starta. har försökt koda in fjärren med hjälpa av lite jag läste här på autopower men utan resultat. någon som har erfarenhet av detta eller nått tips? eller är det bara att ta bilen på kärra till närmaste bmw verkstad och koda om dom eller kansek till och med beställa en ny nyckel att koda in? tacksam för svar. mvh//Rikard | |
|
Har du testat att plocka isär/torka nycklarna ordentligt så det blir torrt invändigt. Byta batteri om det är utbytbart sedan prova igen ? BMW 4 Life |
|
|
Jo hade isär dom och torkade rent. och dioden lyser som den ska så antar att batteriet är okej. mvh |
|
|
Varför tvätta en nyckel??Fram med hårtorken HN |
|
| Ja dert undrar jag med.. gick igenom alla fickor i jackan grundligt.. men lika faan fick ja med nyckeln i...vilken ärthjärna man är!! | |
|
Skaffa destillerat vatten, plocka isär nyckeln å och spola grundligt! Tvättmedel ställer till med allt möjligt skit! Lagade en mobiltelefon jag av misstag supit ner i toaletten när jag slog en drill, på det viset :D Kan i vilket fall inte bli sämre :) // Erik |
|
| Haha ska testas :) | |
|
destillerat vatten är överkurs, så länge du tar bort batterispänningen så kan du tvätta med kranvatten. hur som så måste du låta de torka ordentligt! Det som händer med spänningssatt elektronik när de kommer i kontakt med elektriskt ledande vätska är att de börjar erga och de skapar små kortslutningar, och tillslut så kan ledningsbanor osv erga helt av. Sen så kan de finns komponenter som inte alls vill bada, man ska självklart undvika doppa tft/lcd som ofta sitter i telefoner då dom suger in vatten så blir de massfärgningar i bakgrundsbelysningen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.